sv Budel wint bekerderby overtuigend met 3-0

FC Cranendonck 1 (zon)

Groep 2 21.

6 september 2020 14:30

sv Budel heeft de tweede bekerwedstrijd van het seizoen tegen FC Cranendonck met 3-0 gewonnen. Voor rust waren de teams aan elkaar gewaagd en wist FC Cranendonck met een tomeloze inzet sv Budel van zich af te houden. Na rust schakelde sv Budel een tandje bij en wist het de tegenstander in het laatste half uur over de knie te leggen. De doelpunten werden gemaakt door doelpunten van Thomas Beerten, Jasper Beerten en Jordy van Zon.

sv Budel moest na de overwinning van vorige week tegen SSE ook de tweede bekerwedstrijd winnen om een goede uitgangspositie te creëren om de 2e ronde van de beker te halen. FC Cranendonck had ook de eerste bekerwedstrijd gewonnen tegen Rood Wit’67/PLUS en de winnaar van deze derby zou op pole-position komen te staan.

Voor rust was er voor de toeschouwers van deze derby weinig te beleven. De inzet van FC Cranendonck was weer vanouds, terwijl sv Budel probeerde de opening te vinden. Echter waren beide teams voor rust gevaarlijk. Na rust werd sv Budel nog iets sterker, waarbij de tegenstander ook wel wat moe werd. sv Budel kwam op voorsprong nadat scheidsrechter Van de Moosdijk de voordeelregel goed wist toe te passen. Jasper Beerten werd behoorlijk neergelegd, maar wist nog wel Jordy van Zon te bereiken. Dankzij de voordeelregel wist hij Thomas Beerten alleen voor de keeper te zetten en kwam sv Budel op 1-0. Niet veel later was het Jasper Beerten die na een goed tikje van Jordy van Zon alleen op doel af moest en stond het 2-0. Het verzet van FC Cranendonck was na de twee treffers officieel gebroken en vlak voor tijd werd Jordy van Zon neergelegd door doelman Tom van Happen en wist hij zelf vanaf elf meter de eindstand te bepalen op 3-0.

Volgende week heeft sv Budel aan een punt genoeg om door te bekeren. Dit punt moet bereikt worden in de volgende -en tevens laatste- derby van het seizoen bij Rood Wit’67/Plus. De wedstrijd begint in Budel-Dorplein om 14.30 uur.

Opstelling sv Budel: Don Driessen, Rens Vrijsen, Bas van Dooren (46’ Steef Vasen), Roy Claassen (61’ Thomas Beerten), Stan van Leeuwen, Rik Bogers, Jasper Beerten (74’ Youri Bogers), Jordy van Zon, Stef van der Kruijs (78’ Jeroen Bogers), Roel van Geldorp (46’ Dennis Verstraeten) en Thijs van Geldorp. Op de bank en niet ingevallen: Rein Vos (reservekeeper).