Budel JO9-1 verliest bekerwedstrijd tegen DVS JO9-1

Joep Maas (schot)

Groep 1 02

21 oktober 2017 8:45

Na de gewonnen competitiewedstrijd van vorige week tegen Acht JO9-1 stond vandaag de tweede ronde van het bekertoernooi tegen DVS JO9-1 uit Aalst/Waalre op het programma.

We waren vooraf gewaarschuwd want deze tegenstander komt uit in de hoofdklasse en dat werd na 2 minuten spelen al duidelijk.  We keken direct tegen een 0-1 achterstand aan. Fysiek sterk en een goed spelend team was beter maar ook Budel creëerde een paar kansen.
Met name Sietse en Joep Maas waren dicht bij de gelijkmaker maar uiteindelijk werd er voor de rust nog een paar keer gescoord door DVS.
Tijdens de rust gingen de handen op elkaar en werd de schroom van het team afgegooid, op wilskracht en lef maakte we direct 2 doelpunten (Joep Maas en Matz) en werd het toch weer een wedstrijd. Iedereen deed een stapje extra en hielp elkaar in de duels, DVS bleef wel beter maar Budel maakte het ze erg moeilijk.

Joep van Cranenbroek, Fabio en Thijs weerde zich knap tegen de grote gasten, Thijs met een aantal knappe reddingen en Joep van Cranenbroek en Fabio sterk in de persoonlijke duels en acties.
Joep Maas en Matz hadden een aantal mooie acties die nog eens 2 doelpunten opleverde, Sietse en Elijah "de stofzuigers" op het middenveld hielden telkens een aantal spelers van DVS bezig. Kortom een wedstrijd waarin de mouwen moesten worden opgerold en we veel hebben geleerd.
Uiteindelijk een nederlaag van 4-9 een prima eind resultaat!