SV Budel JO17-1 pakt tweede overwinning op rij.

sv Budel JO17-1

Groene Ster JO17-1

Assist: Youri Bogers
Youri Bogers (schot)
... (corner)

Onder 17 zaterdag, JO17-1, Hoofdklasse J

8 oktober 2016 15:00

Janssen, S.J.M.

Na de gedegen overwinning van vorige week, in de uitwedstrijd tegen Jekerdal, werd er nu met goed veldspel een duidelijke overwinning tegen Groene Ster geboekt. Ondanks het grote veldoverwicht bleef de voorsprong lang uit. Maar vlak voor de thee waren 2 momenten genoeg om toch met een gerust gevoel de rust in te gaan. In de tweede helft kwam Groene Ster het veld op en kon een kwartier extra druk geven. sv Budel gaf geen krimp en de wedstrijd werd daarna keurig dood gemaakt, met een 3-1 eindstand tot gevolg.

Nog steeds zijn Seb Damen en Bas Bergmans niet inzetbaar. Daarom is Floris Kessels van JO15-1 aan de selectie toegevoegd.

sv Budel start goed en zet Groene Ster gelijk onder druk. Met goed voetbal wordt de tegenstander teruggedrongen en heeft Damien Dierikx niet meer te doen dan zijn verdedigers te coachen. Het overwicht levert veel kansen op maar het doelpunt wil maar niet vallen. Al in de 25e minuut slaat het noodlot toe. De sterk spelende Jochem Spee moet de wedstrijd staken na een elleboog stoot. De blessure is zo ernstig dat besloten wordt het ziekenhuis op te zoeken. Ruben Kessels is zijn vervanger en zal een prima wedstrijd op de mat leggen.

Vier minuten voor de rust is daar dan toch de verdiende voorsprong. De subliem spelende Youri Bogers speelt de eveneens zeer goed spelende Thijs van Geldorp vrij. Thijs schiet de bal onhoudbaar in de rechter benedenhoek. Groene Ster is dan rijp voor de sloop. En vlak voor rust kan Thijs nogmaals aanleggen. In eerste instantie kan de keeper het schot nog keren,maar Ruben te Raaij is er als de kippen bij om de 2-0 ruststand op het bord te brengen.

Na de rust probeert Groende ster het tij te keren met veel inzet. Tot kansen leidt het niet en sv Budel en laat de storm rustig overwaaien.

In de 57e minuut wordt Martijn weggestuurd en scoort beheerst. Maar hij blijkt vanuit buitenspelpositie te zijn vertrokken. Niet veel later volgt de volgen de kans. Een soepele aanval over rechts beland in de voeten van Bram van Bekhoven. Bram legt de lang niet makkelijke bal af op Youri Bogers. Youri ramt de bal perfect binnen en wordt met dit doelpunt man of the match. Hoewel Thijs van Geldorp daar niet veel achter zit.

sv Budel blijft de betere ploeg en nog vele kansen worden gecreëerd, maar de scherpte ebt weg. Zo kan de keeper redden op inzetten van Zem en Martijn.

Vlak voor tijd valt dan toch het tegen doelpunt. Bij een corner van Groene Ster wordt er niet goed verdedigd waardoor de aanvaller van Groene Ster kan scoren. Niet veel later maakt de goed leidende scheidsrechter Janssen een einde aan de wedstrijd.

De weg naar boven lijkt definitief ingeslagen. Het voetbal was al goed. Nu worden de kansen ook verzilverd. Volgende week staat om 13 uur de uitwedstrijd tegen sv Laar op het programma. Met de steun van de supporters komt de volgende overwinning dan binnen handbereik.

Opstelling sv Budel O17-1: Damien Dierckx, Thomas te Raaij , Jochem Spee (25e Ruben Kessels, Wesley Schenkels, Zem van Kessel, Thijs van Geldorp, Rein Martens, Youri Bogers, Bram van Bekhoven, Martijn Jansen, Ruben te Raaij (70e Floris Kessels).