SV Budel JO17-1 verliest ook het tweede duel.

FC Hoensbroek JO17-1

... (intikker)
Assist: Youri Bogers
... (intikker)
... (afstandschot)
Jochem Spee (intikker)

Onder 17 zaterdag, JO17-1, Hoofdklasse J

10 september 2016 15:15

Roumen, M.E.J.M.

Na het verlies in de eerste wedstrijd heeft sv Budel JO17-1 ook de tweede wedstrijd verloren. In de met 3-2 verloren wedstrijd stonden 2 totaal verschillende ploegen tegenover elkaar. sv Budel kon zich bij vlagen goed onder de fysieke druk uit voetballen van de fysiek veel sterkere formatie uit Hoensbroek. Echter naarmate de wedstrijd vorderde ging het initiatief verloren en kwam het doorschuiven naar een man tegen man situatie net te laat om nog 1 punt mee naar Budel te nemen.

Seb Damen en Bas Bergmans zijn nog steeds geblesseerd. Daarom zijn Sepp Aendekerk en Sam Lamers van de JO15-1 toegevoegd aan de de selectie. Al na 2 minuten stond er een 1-1 stand op het scorebord. Een veel te zachte terugspeelbal van Ruben Kessels op Damien Dierckx werd door de spits van Hoensbroek onderschept en deze liet de doelman kansloos met een lage schuiver. Direct vanaf de aftrap weet sv Budel een goede aanval over de rechterkant op te zetten. Ook de verdediging van Hoensbroek ziet er niet best uit, en schuttert 2 keer waardoor eerst Youri Bogers kan aanleggen waarna Martijn Jansen de gekeerde bal in tweede instantie bekwaam afrond.

In de 10e minuut is er weer een verdedigende fout in de sv Budel defensie. Bram van Bekhoven besluit een hoge bal terug te koppen naar zijn doelman. Een oplossing die totaal verkeerd uitpakt. Ook deze bal is veel te kort en weer kan Hoensbroek de bal in de 16 meter van sv Budel onderscheppen en de 2-1 achterstand staat op het bord.

Gelukkig is sv Budel niet lang aangeslagen en met goed positiespel wordt FC Hoensbroek terug gedrongen. Echte grote kansen levert dat vooralsnog niet op en de stand verandert niet meer tot aan de rust.

Na de pauze een zelfde beeld als in de eerste helft een beter voetballend sv Budel tegen een fysiek sterker FC Hoensbroek. Naarmate de tweede helft vordert kan sv Budel zich minder makkelijk onder de fysieke druk uitspelen. Een afstandschot levert het derde doelpunt voor Hoensbroek op.

In de slotfase wordt er man op man gespeeld, en wonderwel worden de duels niet geschuwd en ook nauwelijks nog verloren. Is het dan toch het ontbreken van de scherpte als er nog wel rugdekking is? Sepp Aendekerk van de C1 valt in voor de moegestreden Ruben Kessels. Het wordt een sublieme invalbeurt op eerst de voorstopper positie en later op het middenveld.

in de 74e minuut krijgt sv Budel een vrijetap, na een overtreding op Thomas te Raaij die hard werkend en goed voetballend een goede invalbeurt kent. Thijs van Geldorp legt de vrijetrap perfect achter de verdediging van Hoensbroek, zodat Jochem Spee oog in oog komt met de doelman. Jochem tikt beheerst de bal binnen en de 3-2 staat op het bord.

Budel dringt verder aan en de gelijkmaker hangt in de lucht. Ruben te Raaij krijgt nog een goede schietkans maar is niet rustig genoeg. De bal verdwijnt over het doel. Even later fluit de scheidsrechter voor het einde terwijl 2 seconden daarvoor een Hoensbroek verdediger de bal in de 16 meter, naar onze mening, nog met de arm naar de bal beweegt en deze ook daadwerkelijk raakt. Hij blijft echter bij zijn beslissing einde wedstrijd.

Opstelling sv Budel O17-1: Damien Dierckx, Rein Martens, Ruben Kessels (60' Sepp Aendekerk), Wesley Schenkels, Zem van Kessel, Bram van Bekhoven (41' Thomas te Raaij), Thijs van Geldorp, Jochem Spee, Youri Bogers, Ruben te Raaij, Martijn Jansen.