SHH A1 paar maten te groot voor sv Budel A1

17 oktober 2015 16:00

Kok, F.M.H.

Opstelling sv Budel JO19-1

Binnen vijf minuten stond sv Budel al met drie doelpunten achter en werd het een zeer lastige opgave. Toch wist Budel zich terug te knokken doordat de makkelijk gegeven penalty in de tiende minuut door Luc Nouwen werd binnen geschoten. In de 33e minuut gaf SHH de genade klap en scoorde hier het vierde doelpunt van de middag. Budel kon geen potten meer breken en zo werd de ruststand ook de eindstand.

Laurens van den Akker keerde na een schorsing terug in de basis. Stef van der Kruis verhuisde terug naar het hart van de defensie, waardoor Bjorn Hompens op de bank belandde. Roy van Tongerloo en Willem van der Steen namen ook plaats op de bank samen met de geblesseerde Jelle Martens. SHH heeft evenveel punten, maar staat op basis van doelsaldo boven de Brabanders.

De wedstrijd was amper 120 seconden oud toen doelman Coenegracht de bal al uit het netje kon. Een pass vanaf de rechterflank werd door het midden gegeven en hier kon de opgestoomde aanvallende middenvelder de bal over Coenegracht heen wippen. Budel was van slag en moest 40 seconden later de tweede treffer van de middag incasseren. Ook de derde treffer liet niet lang op zich wachten. Een foute inspeelpass van Stef van der Kruis werd direct afgestraft en zo besliste SHH de wedstrijd binnen 168 seconden. Budel was versuft en verbaasd, maar ging wel op zoek naar de aansluitingstreffer. In de 10e minuut was het Luc Nouwen die doorbrak en binnen het strafschop gebied op zijn enkels werd getikt. Het was de spits Nouwen zelf die de bal nam en de keeper naar de verkeerde hoek stuurde. Budel ging door en probeerde SHH weg te drukken, maar de groen-witten kwamen voetballend telkens er goed onderuit. Toch was het bijna Cody van Rooy met de aansluitingstreffer. Echter zag van Rooy zijn bal op de paal belanden en bleef de stand 3-1. SHH drukte door en het was wachten op de vierde en terechte treffer van de Limburgers. In de 33e minuut was het wederom prijs en mocht Coenegracht voor de vierde maal deze middag de bal oprapen. Budel was van slag en SHH was opzoek naar meer treffers. Toch wist SHH niet meer te scoren en maakte de scheidsrechter zonder enige blessuretijd een eind aan de wanvertoning van de eerste helft.

In de rust bleven Stef van der Kruis, Dayne Rodriguez en Dominic Giessler in het kleedlokaal achter en ze werden vervangen door Bjorn Hompens, Willem van der Steen en Roy van Tongerloo. Er werd meer pit ingebracht en Budel ging opzoek naar de aansluitingstreffer. Toch vielen de Brabanders al gauw terug in het oude patroon en was het vooral SHH dat de dienst uitmaakte. De oranjehemden mochten doelman Coenegracht dankbaar zijn dat de score niet hoger opliep. SHH voelde de wedstrijd volwassen uit en liet Budel vaak lopen voor niks. De scheidsrechter maakte na 90minuten een einde aan de vernedering en zo heeft Budel nog steeds geen uitwedstrijd gewonnen.

SHH was heer en meester in elke minuut van de wedstrijd en Budel had niks in te brengen. De wedstrijd werd binnen 168 seconden beslist door een zeer sterke start van SHH. Budel bleef verbaasd achter en kon verder geen vuist maken. Door het goede veldspel van SHH voelde dit verlies meer als een vernedering. Volgende week kan Budel zich revancheren in de beker tegen het goed voetballende Merefeldia. Bij een zeer ruime winst en de resultaten op het andere veld kunnen de mannen van Jos Rutten en Daan Kwaspen zich alsnog plaatsen voor de volgende ronde van de beker. De wedstrijd start om 15.00 te Nederweert!

Opstelling sv Budel: Luuk Coenegracht, Hein Vlassak, Stef van der Kruis (45' Bjorn Hompens), Dominic Giessler (45' Roy van Tongerloo), Laurens van den Akker, Lars van Meijl, Cody van Rooy, Niels van Cranenbroek, Luc Nouwen en Dayne Rodriguez (45' Willem van der Steen)