sv Budel A1 steelt de punten van sv Laar A1

A-junioren zaterdag, A1, Hoofdklasse J

25 oktober 2014 15:30

Heijnen, P.

Geheel tegen het wedstrijdbeeld in heeft sv Budel in de slotfase de drie punten van sv Laar A1 afgesnoept. Laar kwam vlak voor rust terecht op voorsprong en Budel had er weinig tegen in te brengen. In het begin van de tweede helft was Budel sterker, maar de laatste twintig minuten waren weer voor Laar. Toch kwam Budel een kwartier voor tijd via Joris van Meijl op gelijke hoogte en kon Niels van Cranenbroek vijf minuten voor tijd de voorsprong binnen schieten. Al met al voelde Laar zich terecht bestolen.

Na een kort bekerweekend was het weer tijd voor de competitie. Rens Vrijsen stond weer fit in de basis, terwijl ook Jorn van Cranenbroek eindelijk zijn competitiedebuut in de basis weet te maken. Hierdoor verhuisde Joep Derks naar de bank samen met de inmiddels fitte Laurens van den Akker en Jesse Huijers.

Laar liet meteen zien dat het voor de drie punten kwam in Budel en dat verbaasde oranjehemden enigszins. Laar was feller, sterker en won het merendeels van de duels, toch waren de beste kansen voor Budel in het eerste kwart van de wedstrijd. Niels van Cranenbroek wist een keer vernietigend uit te halen en meerdere voorzetten van Rens Vrijsen, Thomas Beerten en Joris van Meijl kwamen telkens voor de goal aan, maar dan ontbrak het aan een spits of opgekomen middenvelder. Doordat Budel slordiger werd met de passes en aannames kreeg Laar meer vertrouwen en werd het sterker. Duels gingen verloren en de kansen kwamen er voor Laar. Budel mocht Lars van Meijl, Stef Martens en Luuk Coenegracht dankbaar zijn dat het nog steeds 0-0 stond. De backs van sv Budel hadden een zware middag en de verdiende 0-1 kon niet uitblijven. Op slag van rust viel deze treffer dan ook. Wel is waar werd de bal met de hand meegenomen waardoor Luuk kansloos was en wilde de matig leidende leidsman hier niks van weten, toch stond het verdiend 0-1 bij de rust.

Thomas Beerten bleef met een kuit blessure achter in de rust en maakte plaats voor Laurens van den Akker. Budel ging meer het spel controleren en de spelers herpakte zich goed. Joris van Meijl kwam goed op dreef aan de linkerkant, maar wederom werden de kansen niet afgemaakt. Laar dacht nog wel aan scoren, maar de treffer werd terecht afgekeurd wegens terecht buitenspel. Jorn van Cranenbroek werd gewisseld voor Joep Derks en later moest Rens Vrijsen de strijd staken met een blessure. Jesse Huijers was zijn vervanger. Bij een corner werd Joris in zijn rug geduwd en ondertussen ook neergehaald in het strafschop gebied, maar van een zuivere penalty wilde P. Heijnen niks weten. Kort daarop pakte Joris zijn revanche en sneed na een goede pass van Stef Martens naar binnen. Hij schoof de bal in de verre hoek en plots stond het 1-1 in Budel. Budel begon er weer in te geloven en ging op zoek naar de volle buit. Toch kreeg Laar nog diverse kansen maar de het vizier van de spitsen stonden niet op scherp en Budel kwam meerdere malen goed weg. Budel bleef druk naar voren uit oefenen en dit leidde tot diverse schoten van Niels, Joris en Koen. Toen Jesse een keer mocht aanleggen vanaf de zestien meter moest de keeper lossen. Niels was er als de kippen bij om deze bal in de rebound binnen te tikken. Zo stond het vijf minuten voor tijd alsnog 2-1 voor de oranjemannen. De frustraties bij Laar liepen in de laatste minuten nog hoog op, waardoor er nog een trappende en slaande beweging richting Joris werd gemaakt. Dit werd ‘slechts’ met geel bestraft waar volgens de regels een directe rode kaart van kracht had moeten zijn. Kort daarop floot de scheidsrechter af en blijft Budel sinds 11 september ongeslagen.

Budel steelt de punten als het ware van een beter Laar. Waar Laar recht had op minimaal een punt ging het met nul punten terug naar Weert. De A1 heeft laten zien dat ook als het voetballend niet lukt, het moet blijven knokken voor elkaar en voor een resultaat. Positieve was dat er voor het eerst dit seizoen een fitte selectie op papier stond, het negatieve is het uitvallen van Thomas en Rens. Volgende week is de topper tegen de nummer drie van de competitie, vv Schaesberg.

Opstelling sv Budel A1: Luuk Coenegracht, Jorn van Cranenbroek (’54 Joep Derks), Stef Martens, Lars van Meijl, Dominic Giessler, Rens Vrijsen (’61 Jesse Huijers), Niels van Cranenbroek, Koen Vos, Joris van Meijl, Fedor van der Boomen, Thomas Beerten (’45 Laurens van den Akker)