SV Budel pakt ook drie punten in Blerick

Mannen Zondag standaard, 1, 3e klasse C

21 april 2013 14:30

Hennevelt, J.H.W.P.

Op bezoek bij het fysiek sterke Blerick heeft SV Budel opnieuw drie belangrijke punten gepakt. In de 17e minuut kwam de ploeg van Ralf de Haas al op voorsprong via Steef Vasen en gaf in het vervolg van de wedstrijd weinig tot niets weg. Voor de derde maal op rij wordt er gewonnen zonder een tegentreffer te incasseren en in de strijd om de derde periodetitel doet SV Budel goede zaken.

Personele problemen waren er voldoende voor het treffen tegen Blerick. Michiel Henkelman, Jeroen Bogers en Roy Claassen zijn geblesseerd, Leon van Exel is nog altijd ziek thuis en vanwege het kampioensfeest van SV Budel 2 werden ook deze spelers vrijgehouden van een plek bij het eerste elftal. A1-speler Jasper Beerten mocht vanaf de aftrap starten, terwijl zijn teamgenoten Stan van Leeuwen en Milan Staals op de bank plaats mochten nemen. Kevin Houthuizen was vandaag de rechtsback, bij afwezigheid van veel verdedigers.

De eerste helft begon rustig op een vrijwel verlaten sportpark in Blerick. De eerste grote kans voor SV Budel werd bijna door een verdediger voorbij zijn eigen keeper gegleden, maar de redding van de doelman was prima. Een schot van Roel Duisters in de 17e minuut wist dezelfde keeper nog knap te pakken, maar de rebound kwam voor de voeten van Steef Vasen en Jasper Beerten. De eerstegenoemde tekende uiteindelijk voor de openingstreffer van de middag. Richting het einde van de eerste helft werd Dennis Verstraeten nog weggestuurd richting het doel van de tegenstander, maar helaas leverde dit geen doelpunt op. Aan de andere kant kwam er nog een schot van Blerick op de lat boven Don Driessen.

Na rust begon SV Budel goed met een aantal kansen in de eerste minuten van de tweede helft. Daarna was het vooral Blerick dat met de fysieke strijd begon en naar mate de tijd verstreek meer ruimte weg ging geven achterin. De mooiste aanval was een kwartier voor tijd toen Steef Vasen een schitterende pass gaf op Jasper Beerten die meteen een prima voorzet gaf op Roel Duisters. De bal stuitte op het slechte veld net iets te ver op, waardoor de kans verkeken was. Blerick bleef druk zetten, maar echte kansen kreeg het niet. Ook SV Budel wist geen van de counters doeltreffend af te ronden, maar door het doelpunt uit de eerste helft gingen de drie belangrijke punten mee naar Budel, waar het kampioensfeest voor het 2e en 3e selectieteam al in volle gang was.

Door deze zwaarbevochten overwinning staat SV Budel nu tweede in de strijd om de derde periodetitel. Koploper in deze periodestand is Sportclub Irene en dat is dan ook meteen de volgende tegenstander van SV Budel. Het is altijd gezellig druk tijdens de seizoensafsluiting en we hopen ook dat onze vaste supporters het eerste elftal een steuntje in de rug komen geven. De aftrap is zoals altijd om 14.30 uur.

Opstelling SV Budel: Don Driessen, Kevin Houthuizen, Bas van Dooren, Mikel de Windt, Stijn Beerten, Rik Bogers, Jasper Beerten, Stephan Lammers, Roel Duisters (89' Milan Staals), Steef Vasen en Dennis Verstraeten (73' Stan van Leeuwen).