SV Budel 2 bekert verder na winst op FC Cranendonck!

FC Cranendonck 2 (zon)

sv Budel 2 (zon)

Mannen beker reserve zondag poule, 2, Groep 1 48

25 november 2012 11:30

Kampen, J.A. van der

Vandaag lag de focus een keer niet bij de competitie, maar stond het bekertoernooi op het programma. SV Budel 2 dat in oktober RKMSV van zich af wist te schudden kreeg te horen dat FC Cranendonck de tegenstander zou zijn voor vandaag. FC Cranendonck 2 speelt in de 2e klasse nadat de ploeg vorig jaar kampioen werd in dezelfde klasse als SV Budel 2. SV Budel 2 dat nog steeds met enkele geblesseerde spelers kampt kreeg Luuk Looijmans en Joep Lammers mee van het derde. Kevin Houthuizen dat de afgelopen weken in het vaandelteam van SV Budel speelde ook mee vandaag.

Van tevoren werd al aangegeven dat enkele basispelers van SV Budel niet in de basis zouden staan. Zo bleven topschutter Koen Corsten en buitenspeler Tim Bombeeck op de bank zitten. Kevin Houthuizen en Olaf Klooster kregen daarom de kans om zich te bewijzen in het team van Wim van Dongen. In de openingsfase stonden beide ploegen collectief sterk, waardoor grote kansen ontbraken. Totdat na ongeveer een kwartier spelen Erik Hovens een steekbal kon ontvangen van Teun Broers. De buitenspeler ging één op één naar de Cranendonck-doelman toe, maar schoot ruim naast. Na die kans kreeg SV Budel beetje bij beetje het heft in handen en ging op zoek naar de openingstreffer. Toch moesten de Budelnaren waken voor het countervoetbal van de blauw-zwarten. Zo kwam de spits van FC Cranendonck enkele malen gevaarlijk voor de goal. Sander Bogers of de centrale verdediging bestaande uit Teun Kooken en Michiel van der Steen stonden iedere keer in de weg. Op die manier bleef de eerste helft zonder goals, al was dat ook aan de grensrechter van FC Cranendonck te danken. Teun Broers krulde van afstand de bal via de binnenkant van de lat heerlijk het doel in. Via het effect wat de bal meekreeg stuiterde deze terug het spel in, terwijl de bal duidelijk over de doellijn was geweest. Volgens de grensrechter was dit niet het geval en bleef de stand op 0-0. SV Budel was het hier niet mee eens en liet dat ook duidelijk merken. Stan Goyens betaalde hier de prijs voor door middel van een gele kaart.

Zoals bijna altijd speelde SV Budel een betere tweede helft dan de eerste. Erik Hovens kreeg vlak na rust de bal toevallig voor zijn voeten. Hij passeerde één man en probeerde in de verre hoek te schieten. Zijn schot werd dusdanig geblokkeerd door de Cranendonck defensie dat de bal juist de andere hoek in rolde. De keeper stond op en dook de andere kant op maar zijn poging was tevergeefs. Budel kwam met geluk op voorsprong maar dat was gezien het spelbeeld volledig terecht. De ruimte tussen de linies van FC Cranendonck werden groter en zo kon Budel makkelijker voetballen. Olaf Klooster en Kevin Houthuizen kregen nog een aantal opgelegde kansen voordat zij het veld verlieten, maar het bleef 0-1. In de 67e minuut kwamen dan Koen Corsten en Tim Bombeeck het veld in voor Kevin en Olaf en ongeveer tien minuten later schoot Koen Corsten raak vanuit de corner. Tim Bombeeck stapte slim over de bal en zo kon de spits zijn 21e goal van het seizoen binnen schieten. In de slotfase kreeg Budel meer kansen, maar ook FC Cranendonck kwam soms nog gevaarlijk vrij voor de goal. Sander Bogers behield echter de nul door keer op keer de schoten te keren. Aan de andere kant van het veld ging Daan Kooken mee naar voren en schoot op aangeven van Teun Broers de 3-0 binnen. Een goed uitgevoerde aanval werd beheerst afgerond door de rechtsback. Niet lang na deze genadeklap klonk het fluitsignaal waarmee de wedstrijd werd afgesloten.

Een 3-0 overwinning voor SV Budel 2 dat dus door gaat in de beker. In de komende weken zal blijken wie de tegenstander wordt in de volgende ronde van het bekertoernooi. Na vandaag ligt de focus weer bij de competitie waarin SV Budel 2 volgende week Maarheeze 2 als tegenstander treft. In het begin van het seizoen won SV Budel hier nog met 7-1 van, maar ook Maarheeze zal nu sterker zijn dan in het begin van het seizoen. De ploeg staat inmiddels zevende met dertien punten uit elf wedstrijden. SV Budel gaat opnieuw voor de drie punten en kan wellicht de voorsprong op de concurrentie uitbreiden. De wedstrijd wordt gespeeld in Maarheeze om 11:30.

Opstelling SV Budel 2: Sander Bogers, Daan Kooken, Teun Kooken, Michiel van der Steen, Joep Lammers, Ruben Barten (c), Stan Goyens , Teun Broers , Erik Hovens, Olaf Klooster (67' Koen Corsten) en Kevin Houthuizen (67' Tim Bombeeck).