SV Budel 2 verslaat directe concurrent RKSVO 2

sv Budel 2 (zon)

Mannen Zondag reserve (A-cat), 2, 3e klasse D

4 november 2012 11:30

Na de 2-1 overwinning van SV Budel 2 op Rood Wit '62 wist de ploeg van Wim van Dongen de eerste periode in de wacht te slepen. In de aankomende weken kan Budel 2 de voorsprong op de directe concurrenten vergroten. Vandaag stond RKSVO 2 op het programma. De ploeg uit Ospel staat tweede op de ranglijst en kan met winst de eerste plek van SV Budel overnemen. Budel dat vanaf de eerste speelronde al bovenaan staat kan met winst op Ospel de voorsprong uitbreiden naar vijf punten. Toine Vos moest helaas plaatsnemen op de tribune vanwege een blessure en werd vervangen door Stan van den Wildenberg van de A1.

Budel begon niet fel aan de wedstrijd terwijl de Limburgse tegenstanders er kort op zaten. Aanvallend gezien werd er in de beginfase te weinig gecreërd en achterin werd er teveel weggegeven. Door een defensieve fout kwam Budel na ruim tien minuten spelen op achterstand. Stan Goyens probeerde een lange bal naar voren te koppen, maar de bal kwam tussen de defensie en de keeper terecht. De spits van Ospel profiteerde hiervan en passeerde Sander Bogers. Deze achterstand schijnt voor Budel geen reden te zijn om te panikeren. In de voorgaande wedstrijden kwam de ploeg vaker op achterstand en wisten ze deze ook bijna altijd om te draaien in een overwinning. Na de vroege tegengoal ging Budel op zoek naar de gelijkmaker en nog geen vijf minuten later lag deze er dan ook in. Koen Corsten draaide goed weg bij zijn tegenstander, en wist tussen twee verdedigers de bal voorbij de Ospel goalie te schieten. Hiermee bereikt de spits van het tweede al vroeg in het seizoen de grens van twintig goals. Na deze gelijkmaker probeerde Budel met een voorsprong de rust in te gaan, maar verder dan wat kleine kansen kwamen ze niet. RKSVO kreeg zelfs de grotere kansen in de resterende minuten van de eerste helft. Voornamelijk door slechte passing en balverlies in de achterhoede van Budel kon de thuisploeg weer op voorsprong komen. Helaas voor hun stond Sander Bogers keer op keer in de weg en behield op die manier een gelijkspel waar beide ploegen de rust mee ingingen.

Na rust stond er een heel ander SV Budel op het veld. Er werd gestreden voor iedere bal en het spel was aanzienlijk beter. Een kleine tien minuten na de aftrap van de tweede helft brak Tim Bombeeck door de Limburgse verdediging en ging 1-op-1 naar de keeper. De linksbuiten behield het overzicht een speelde naar Erik Hovens die de bal op zijn beurt het lege doel in schoot. De 1-2 was gevallen zo dacht SV Budel. Niets bleek minder waar, want de grensrechter besloot om te vlaggen voor buitenspel. De scheidsrechters had het voorval zelf niet gezien en ging daarom mee met de beslissing van de grensrechter. Ospel dat de eerste helft nog enige tegenstand kon bieden was in de tweede helft nergens meer. Budel had meer balbezit maar tot echt grote kansen wist het weer niet te komen. Totdat Teun Broers een indraaiende vrije trap vanaf de linkerflank gaf en deze onberispelijk werd binnengekopt door Erik Hovens. De 2-1 was een feit en de opluchting was groot bij de uitploeg. RKSVO moest nu komen, maar erg gevaarlijk werd het niet meer. Stan Goyens verliet in de 70e minuut het veld voor de debutant Stan van den Wildenberg en Erik Hovens ging eraf in de 80e minuut voor Olaf Klooster. In de slotminuten van de wedstrijd brak Olaf Klooster door op de linkerflank, via Teun Broers en Koen Corsten kwam de bal uiteindelijk voor de voeten van Tim Bombeeck. De keeper kwam uit zijn goal om de buitenspeler het lastig te maken, maar hier profiteerde Tim Bombeeck van door met een schitterend stifje de wedstrijd op slot te gooien. Enkele minuten later klonk het fluitsignaal op het hoofdveld in Ospel. SV Budel 2 neemt de punten mee naar Brabant en zet zo een directe concurrent op vijf punten.

SV Budel 2 staat na vandaag vier punten voor op NWC waar de ploeg komende zondag tegen moet spelen. Als de ploeg ook die wedstrijd wint staat er weer een concurrent op ruime achterstand. Budel speelt deze wedstrijd thuis om 11:00.

Opstelling SV Budel 2: Sander Bogers, Daan Kooken, Teun Kooken, Michiel van der Steen, Tom Kooken, Ruben Barten (c), Stan Goyens (70' Stan van den Wildenberg), Teun Broers, Erik Hovens (80' Olaf Klooster), Koen Corsten en Tim Bombeeck.