Budel speelt gelijk tegen Maasgouw 1-1

Ittervoorterweg 51
6017BX
THORN

De wedstrijd was naar voren gehaald ivm de oktoberfesten.
vd Kruis en Y. Bogers waren fit en weer inzetbaar na hun schorsing, J. Beerten kon er niet bijzijn.
De trainer begon met een verrassende opstelling en bovendien moest aanvoerder R.Bogers op een voor hem ongewone positie van rechtsbuiten starten.
Maasgouw begon fel aan de wedstrijd en gaven geen meter ruimte.
Toch waren de eerste gevaarlijke momenten voor Budel via een voorzet van Vrijsen, een kopbal van Janssen en een van richting veranderd schot van Van Leeuwen.
In de 10e minuut kwam de eerste waarschuwing van Maasgouw met een grote kans die voorlangs werd geschoten.
Een minuut later was het wel raak. Na een goede aanval over links werd er niet goed verdedigd en geen rugdekking gegeven. De speler van Maasgouw kon naar binnensnijden en schoof de bal beheerst onder de uitkomende keeper van Budel 1-0.
Na 28e minuut de grootste kans van de eerste helft voor Nouwen na een steekbal van Vos. Redding keeper Maasgouw met de voet. Ook Maasgouw kreeg nog een dot van een kans vlak voor rust. Maar Vrijsen voorkwam met een geweldige sliding de 2-0.
Na de rust kwam Y. Bogers en vd Kruis in het veld voor Janssen en Vrijsen (blessure).
Budel kwam furieus uit de startblokken en drong Maasgouw ver terug.
46e kans Vos na corner F. Bogers.
49e schietkans Nouwen na pass F. Bogers.
51e goede actie Y.Bogers. Hij trekt de bal terug op Vos maar schot van Vos gaat rakelinks naast.
60e kopbal Spee via de grond over na corner F. Bogers.
62e loon naar werken. Goede actie van Nouwen aan de linkerkant van het veld, hij geeft voor en de meegelopen Van Leeuwen kan simpel binnenlopen 1-1.
63e fraaie actie Y. Bogers aan rechterkant van het veld. Hij biedt Nouwen een niet te missen kans voor open doel maar de bal gaat helaas over de lat.
66e schot F. Bogers in handen van de keeper.
Het offensief ebt wat weg en Maasgouw komt er weer een paar keer gevaarlijk uit wat resulteert in een kopkans en een goede redding van Smolenaars op een corner.
In de 81e minuut krijgt een speler van Maasgouw een gele kaart van de zwak fluitende scheidsrechter na een overtreding op de doorgebroken Y. Bogers. Een vermeende handsbal wordt weggewuift door de scheidsrechter.
In de 83e minuut is er nog een schietkans voor Nouwen.
Martens komt nog in het veld voor de moe gestreden Van Leeuwen.
Het laatste gevaar van Budel komt vlak voor tijd van Y.Bogers die rakelinks naast doel schiet.
Op basis van de 2e helft had er zeker meer in gezeten maar Maasgouw was de 1e helft de bovenliggende partij vandaar een terechte uitslag.