Ongelukkige nederlaag Budel bij Schinveld 3-2

Mariabergstraat 11
6451EG
SCHINVELD

Van Rooij koos voor Wilgard in de spits en Sem en Jasper op de vleugels.
Middenveld bestaande uit Jelle, Finn en Thijs
Achterin Stef en Rens op de vleugels, in het centrum Sepp en Daan en Luuk op doel.
Hierdoor begon Finn Adams, Koen, Stan en Thomas op de bank. De bank werd nog aangevuld met Bas en Rik.
Peter Martens nam de honneurs waar voor Dennis.
Het eerste echte gevaar kwam van Schinveld na 12 minuten spelen, het was ook meteen raak. Een speler van Schinveld mocht ongehinderd vrij aanleggen vanaf 20 meter en schoot de bal hard in de hoek 1-0.
Het antwoord van Budel volgde snel in de 16e minuut. Na een mooie aanval over links was het Wilgard die de bal teruggaf aan Jelle die met links hard en hoog binnenschoot 1-1.
Budel kwam beter in de wedstrijd en Jasper was een ware plaag voor de linksachter van Schinveld. Keer op keer flitste Jasper zijn tegenstander voorbij en leverde goede voorzetten af. Dit leverde kopkansen op voor Thijs (net te hoog) en Wilgard (via de grond over doel).
De beste kans was echter voor de thuisploeg in de 42e minuut. Een goede steekbal was de verdediging van Budel te machtig en gelukkig voor Budel schoot de spits van Schinveld de bal voorlangs. Op slag van rust nog een mooie actie van Finn met een schot in de handen van de keeper.
In de rust kwam Koen in het veld voor Sem, Finn ging hangend op links spelen.
In de 51e minuut kwam Budel verdient op voorsprong. Na een mooi aangesneden vrije trap van Sepp, was het Koen die fraai tegendraads binnenkopte. 1-2.
In het kwartier wat volgde vergat Budel zichzelf te belonen en de wedstrijd op slot te gooien. Kansen voor Wilgard, Finn en Koen gingen er niet in en in de 74e minuut viel het doelpunt aan de andere zijde. Luuk stompte een hoge bal weg maar deze kwam voor de voeten van een aanvaller van Schinveld die simpel kon scoren 2-2.
Budel probeerde alsnog de winst te forceren door een dubbele wissel in de 79e minuut maar het was Schinveld dat in de 81e minuut de winnende treffer scoorde na een goede aanval.