SV Budel boekt een moeizame maar zeer verdiende overwinning

sv Budel 1 (zon)

Spaubeek 1

19 november 2023 14:30

D. Jonker

Sportpark Budel
Poelderstraat 4 A
6021JZ
BUDEL
tel. 0495-491844

SV Budel boekte alweer haar 4e overwinning op rij en hield wederom de punten in eigen huis.
Ditmaal was het Spaubeek dat niet opgewassen was tegen het sterke spel van de oranjehemden.
Van Rooij begon met Smolenaars op doel, achterin Vrijsen, Spee, Adams, vd Kruis
middenveld F. Bogers v. Leeuwen (c) Vos en voorin Beerten, Nouwen en Y. Bogers.
Spaubeek begon geconcentreerd aan de wedstrijd en ze hadden zich goed voorbereid.
Het was dan ook Jochem die in de 7e minuut moest ingrijpen met een sliding op de bal.
Dit leidde tot een corner die niks opleverde.
Het eerste gevaar van Budel was een schot van spits Luc.
In de 11e minuut kwam Spaubeek op een 0-1 voorsprong. Een splijtende dieptepass werd fraai afgewerkt door de spits van Spaubeek.
Het duurde tot de 24e minuut voordat Budel meer grip kreeg op het spel en steeds gevaarlijker werd.
Spaubeek werd teruggedrongen en kwam er niet meer aan te pas.
Na een vrije trap van Koen was het Jochem die goed naar de grond kopte echter de doelman kon redding brengen met zijn voet.
Twee minuten later een fraai schot van Stan, die de keeper wederom knap onder de lat wegtikte.
Na een half uur spelen had eigenlijk de gelijkmaker moeten vallen. Na een fraaie actie van Youri, waarbij hij diverse tegenstanders omspeelde was het Luc die de bal naast de verkeerde kant van de paal mikte.
In de 36e minuut pass van Luc op Finn Bogers. Wederom redding met de voet van de keeper op schot van Finn.
38e minuut viel de verdiende gelijkmaker. Het was wederom een fraaie individuele actie van Youri waardoor Koen simpel kon binnenschieten.
In de 40e minuut werd Youri gevloerd op het middenveld. De scheidsrechter gaf voordeel en Koen zag zijn schot vanaf de middenlijn nog maar net gered worden door de keeper van Spaubeek
Net voor rust waren er nog twee gevaarlijke momenten van Spaubeek uit corners.
Een fraaie redding van Luuk was noodzakelijk om niet weer op achterstand te komen
Ruststand 1-1
In de rust kwam Thijs in het veld voor Rens en Sem voor Finn Bogers.
In het eerste kwartier na rust volgde de aanvallen van Budel elkaar in hoog tempo op.
55e schot Koen redding keeper na schitterende aanval over veel schijven.
56e voorzet Stef, kopbal Luc kans Sem.
57e schitterend schot Thijs, rebound Koen net voorlangs.
60e afgekeurd doelpunt van Sem na voorzet Luc (buitenspel).
63e schot Luc in korte hoek op de paal.
In de 70e minuut gaf de scheidsrechter direct een rode kaart aan Finn Adams na gevaarlijk spel.
van Rooij greep in en Daan kwam in het veld voor aanvaller Jasper.
71e actie Youri redding keeper met voet.
72e gele kaart voor Stan.
73e kansje Spaubeek.
Budel bleef aandringen met een man minder en dit werd beloont in de 76e minnut. Een fraai afstandschot van Thijs was de keeper van Spaubeek te machtig. Assist Stef van de Kruis.
Vijf minuten voor tijd besliste Sem bijna de wedstrijd na een  mooie actie kwam zijn schot op de paal.
Jelle kwam nog in het veld voor Luc.
In de eindfase waren er nog gele kaarten voor Stef en Luuk.
Jochem moest nog een keer ingrijpen en een speler van Spaubeek raakte nog de bovenkant van de lat.
Ook het laatste schot ver in blessuretijd ging over doel waardoor Budel de wedstrijd over de streep trok.