Budel wint eenvoudig van RKFC LH 4-1

6021JZ
BUDEL
tel. 0495-491844

De trainer koos centraal achterin voor het duo Spee Adams, Van Geldorp op rechts en Vreijsen op links.
Op het middenveld was het R. Bogers, F. Bogers en Vos.
Voorin Janssen, Nouwen en J.Beerten.
Budel begon goed aan de wedstrijd en was de bovenliggende partij.
Dit resulteerde in een vroege voorsprong na 9 minuten spelen.
Vos bediende Janssen, zijn voorzet werd nog verlengd door R. Bogers en Nouwen kon simpel binnentikken.
De vlagger claimde nog buitenspel maar de scheidsrechter keurde de treffer goed.
Na 12 minuten het eerste gevaar van LH uit een corner werd overgekopt.
In de 19e minuut stoomde Vreijsen op aan de linkerkant van het veld maar zijn inzet was niet krachtig genoeg.
Vlak daarna een goede steekbal van Vos op J.Beerten maar de inzet werd geblokt door een verdediger van LH.
Ook een inzet van F.Bogers was niet krachtig genoeg en was een prooi voor de keeper.
In de 22e minuut kreeg LH een vrije trap die hard voor langs werd geschoten.
Budel blijft de bovenliggende partij en krijgt diverse corners maar echt grote kansen komen er niet.
In de 32e minuut lijkt de 2-0 te vallen. Een scherpe voorzet van J.Beerten vanaf rechts wordt in eigen doel gekopt door een speler van LH.
De scheidsrechter constateert echter een duwfout en keurt de treffer af.
In de 39e minuut lijkt Spee de 2-0 binnen te kunnen koppen na een vrije trap van Vos. Echter zijn inzet gaat langs de verkeerde kant van de paal.
Budel verzuimd de voorsprong uit te bouwen en krijgt in de 40e minuut de deksel op de neus nadat er wordt getwijfeld bij het uitverdedigen. Uit een scrimmage wordt van dichtbij de 1-1 binnengewerkt.
Budel zet nog voor rust aan om de voorsprong te herstellen.Vos gaat prima door aan de linkerkant van het veld maar zijn punter stuit op de keeper. Ook LH is nog gevaarlijk voor rust en Smolenaars moet nog redding brengen met de voet. Ook een voorzet vanaf links wordt door alles en iedereen gemist. Ruststand 1-1. Van Rooij begint met dezelfde 11 spelers aan de 2e helft.
LH komt iets beter uit de rust en Budel is niet meer zo dominant als voor rust.
In de 49e minuut is het Smolenaars die een hard schot in de korte hoek onschadelijk maakt.
In de 60e minuut deelt de scheidsrechter de 1e gele kaart uit voor een speler van LH na een overtreding op J.Beerten.
Van Rooij wisselt in de 61e minuut en Van Leeuwen komt in de ploeg voor Janssen.
In de 66e minuut valt op een goed moment dan toch de 2-1. Na een corner van F.Bogers kopt Adams de bal via de rug van Vos in het doel.
Dit is wel lekker en er ontstaat wat meer ruimte op het veld.
Budel brengt vervolgens een dubbele wissel. T. Beerten vervangt zijn broer J. Beerten en Martens komt voor F.Bogers.
T. Beerten laat na 1 minuut direct zijn klasse zien. Na een goede steekbal van Nouwen stuit zijn inzet op de keeper.
In de 73e minuut een mooie volley van aanvoerder R.Bogers, net naast doel.
De aanvallen volgen snel op elkaar. R.Bogers bedient vanaf rechts T.Beerten die op zijn beurt aflegt op Van Leeuwen. Zijn inzet gaat over het doel.
In de 78e minuut valt de beslissing in de wedstrijd. Na een goede actie van de sterk ingevallen T.Beerten is het Nouwen die onberispelijk diagonaal binnenschuift 3-1.
In de 82e minuut komt Bergmans aanvoerder R.Bogers vervangen en gaat de band naar Martens die na een lange blessure weer bezig is aan een sterke invalbeurt.
In dezelfde minuut vergist de scheidsrechter zich en geeft onterecht een gele kaart aan Vos. Het publiek mengt zich in de discussie maar de scheidsrechter weet het zeker Vos riep "boe".
Er lijkt geen vuiltje aan de lucht totdat in de 83e minuut de scheidsrechter de bal op de stip legt na een sliding van Van Geldorp.
De penalty wordt in eerste instantie hard binnengeschoten maar dient te worden overgenomen omdat de administratie nog niet op orde was bij de scheids. Dezelfde speler kiest de andere hoek en Smolenaars redt met een katachtige reflex. Ook in 2e instantie is hij de penaltynemer de baas en tikt hij de bal voor zijn voeten weg.
In de slotfase maakt Nouwen zijn 3e doelpunt van de middag na wederom een knappe actie van T.Beerten.
Er volgen nog twee kansen in de slotfase van Bergmans en T.Beerten maar de keeper van LH staat zijn mannetje.
In de 89e minuut krijgt aanvoerder Martens nog een gele kaart voorgeschoteld van de scheidsrechten die niet altijd de wedstrijd goed aanvoelt. Een verdiende overwinning van Budel. Eindstand 4-1