SV Budel wint derby tegen Maarheeze

Mannen KNVB beker Amateurs poule, 1, Groep 1 42

25 augustus 2012 18:00

Kremers, H.P.G.

Na de nederlaag tegen Wilhelmina ’08 stond er op ‘kermiszaterdag’ slechts nog de eer op het spel in de laatste bekerwedstrijd. Echter ging het wel om de gemeentelijke eer tegen VV Maarheeze. De derby werd uiteindelijk vrij eenvoudig gewonnen door SV Budel met 0-4. Voor rust scoorden Jeroen Bogers en Rik Bogers, na rust zorgde Dennis Verstraeten met twee doelpunten voor de eindstand.

Voor de wedstrijd wisten beide teams al dat het bekertoernooi na vanavond zou eindigen, maar richting de eerste competitiewedstrijd van volgende week was de wedstrijd tegen Maarheeze zeker nuttig. Op een paar kleine blessures en enkele vakantiegangers na, kan Ralf de Haas over een vrijwel volledige selectie beschikken. SV Budel begon gecontroleerd aan de wedstrijd en gaf weinig ruimte weg. Bij vlagen werd er goed gevoetbald en na 25 minuten scoorde Jeroen Bogers met zijn hoofd de eerste treffer voor SV Budel. Amper twee minuten later werd de score al verdubbeld. Maarheeze kreeg de bal meerdere keren niet weg uit het eigen strafschopgebied, waardoor Rik Bogers de bal kon binnen schieten.

Na rust keerde Roy van Seggelen niet terug in het elftal, hij werd vervangen door Roy Claassen. SV Budel liet de bal goed rondgaan en dit resulteerde ook in enkele goede aanvallen. Dennis Verstraeten maakte na 67 minuten 0-3 en hij liet daarna nog enkele mogelijkheden onbenut om de score nog verder op te voeren. Uiteindelijk werd het na 81 minuten spelen toch 0-4. Maarten Henkelman bracht Dennis Verstraeten in scoringspositie en hij maakte de kans koelbloedig af.

Een positief resultaat vlak voor de start van het seizoen. Er werd weinig tot niets weggegeven door doelman Don Driessen en zijn verdediging en er werd voldoende gecreëerd om een viertal keer tot scoren te komen. Komende zondag opent SV Budel in Nederweert de competitie tegen Merefeldia. De wedstrijd start om 14.30 uur.

Opstelling SV Budel;
Don Driessen, Michiel Henkelman (67’ Maarten Henkelman), Bas van Dooren, Mikel de Windt, Max Winter (73’ Stephan Lammers), Roy van Seggelen (46’ Roy Claassen), Jeroen Bogers, Teun Broers, Rik Bogers, Dennis Verstraeten en Roel Duisters.