SV Budel wint eerste bekerwedstrijd

Mannen KNVB beker Amateurs poule, 1, Groep 1 42

18 augustus 2012 18:00

Knoben, P.M.F.

Ondanks de tropische temperaturen moest SV Budel dit weekend voor het eerst dit seizoen een officiële wedstrijd spelen. Zaterdagavond om 18.00 uur speelde het team van Ralf de Haas in Baexem tegen vierdeklasser RKVB in de strijd om de districtsbeker. Na een flitsende start, een mindere fase, een solide tweede helft en heel veel liters water werd het uiteindelijk 2-4.

Terwijl het hoofdveld nog even gesproeid werd (waarvoor onze complimenten) maakte beide partijen zich klaar voor de eerste bekerwedstrijd. Het beloofde door de tropische temperaturen een pittige wedstrijd te worden. Niets was minder waar, bij de meeste spelers liep het zweet al over het hoofd bij de wandeling naar het warmloopveld. Ralf de Haas kon nog niet over een volledige selectie beschikken, maar de meeste spelers zijn inmiddels weer teruggekomen van hun vakantiebestemming.

De wedstrijd begon goed voor SV Budel. Door een combinatie van goed doorzetten en kleine fouten van RKVB kwamen de oranjemannen al snel op een royale 0-2 voorsprong. De 0-1 was een prima lobje, de tweede was geen buitenspel volgens de scheidsrechter, terwijl de grensrechter daar ten onrechte wel voor vlagde. Beide doelpunten werden gemaakt door Dennis Verstraeten. De concentratie leek even wat weg te zakken en door onnodig balverlies kwam RKVB terug in de wedstrijd; 1-2. Dennis Verstraeten leek op weg naar de 1-3 toen hij gevloerd werd door de doelman. Een kaart bleef uit, maar de penalty bleef staan. Verstraeten nam deze zelf, maar deze buitenkans werd gemist. Minimaal twee meter stond de spits van RKVB buitenspel, maar ook deze keer negeerde de scheidsrechter het teken van grensrechter Dennis Maas. Omdat enkel Bas van Dooren toch terugverdedigde, wisten de drie spitsen het samen uit te spelen; 2-2.

In de rust werd de verdedigende organisatie nog een keer doorgesproken. In de tweede helft gaf SV Budel dan ook weinig meer weg en wederom was het een fout achterin waardoor de voorsprong gepakt werd. Maarten Henkelman maakte het doelpunt uiteindelijk, nadat Dennis Verstraeten goed overzicht gehouden had. Uiteindelijk werd het nog 2-4 door opnieuw Dennis Verstraeten die daarmee zijn derde doelpunt van de avond maakte.

Opstelling SV Budel; Don Driessen, Michiel Henkelman, Bas van Dooren, Mikel de Windt, Max Winter (Dennis Tijsen), Rik Bogers (Roy van Seggelen), Thijs Perenboom (Roel Duisters), Erik Hovens, Teun Broers, Maarten Henkelman en Dennis Verstraeten.