Budel pakt punt tegen nummer 2 Bladella.

sv Budel 1 (zon)

Bladella 1

10 april 2022 14:30

K.C.T. Fonken

Sportpark Budel
Poelderstraat 4 A
6021JZ
BUDEL

Afgelopen zondag werd de wedstrijd sv Budel 1 – Bladella 1 gespeeld.

Voor Budel zaak om punten te pakken in de strijd tegen degradatie,

voor Bladella stond de 2e  periode titel op het spel en ze hadden een grote supportersschare meegebracht.

Maar ze wisten ook dat Budel een lastige tegenstander zou worden, Budel won namelijk de uitwedstrijd in Bladel met 0-1.

Budel speelde opnieuw in de vertrouwde 4-4-2 opstelling.

Het eerste gevaar voor Budel ontstond in de 7e minuut, een hoge dieptebal van achteruit ging over de verdediging van Budel en de aanvaller van Bladella dacht een kans te krijgen, maar stond net buitenspel. Even later een verre ingooi van Bladella, de bal  beland bij Budel in het 16 meter gebied, maar keeper Dennis van Gils kan prima redding brengen op het schot van een Bladella speler. Ook Budel krijgt zijn eerste kans, Youri Bogers schot kan maar net door de keeper van de tegenstander uit de hoek worden getikt.

Ruststand 0-0.

Na rust begint Budel goed en de wedstrijd gaat gelijk op. In de 58e minuut is het Youri die op de achterlijn weg draait bij de centrale verdediger, maar zijn pass bereikt Jasper Beerten net niet. Niet veel later een dieptepass van Thijs van Geldorp op Stan van Leeuwen, die 1 op 1 komt te staan tegenover de keeper van Bladella, maar de keeper brengt redding. In de 67e minuut denkt Bladella op voorsprong te komen, maar het doelpunt wordt terecht afgekeurd wegens buitenspel. Hierna blijft het een levendige wedstrijd, en het spel golft op en neer. De grootste kans krijgt Budel nog, maar opnieuw is het de keeper van Bladella die een schot van Youri onschadelijk kan maken.

Eindstand 0-0. Voor Budel weer een belangrijk puntje erbij, maar ook de wetenschap dat er misschien opnieuw meer in had gezeten.

Voor Bladella de periodetitel, waardoor ze verzekerd zijn van de nacompetitie.

Volgende week staat voor Budel de uitwedstrijd tegen de nummer 4 Unitas `59 op het programma.