Budel 1 verrast Unitas ‘59 in slotfase.

SV Unitas'59 1

sv Budel 1 (zon)

18 april 2022 14:30

G.J. Nefkens

Sportpark Bokt
Anconalaan 1
5633BJ
EINDHOVEN
tel. 040-2422883

In een enerverende, spannende wedstrijd heeft sv Budel 3 zeer belangrijke punten behaald.
Het eerste kwartier veel balbezit voor Unitas, maar dit leidde niet tot grote kansen.
In de 16e minuut de eerste gevaarlijke aanval van Budel, Stan van Leeuwen met een mooie pass op Jasper Beerten, die vanaf eigen helft richting doel van Unitas gaat, maar prima wordt verdedigt door een speler van Unitas. De daaropvolgende counter van Unitas levert direct de eerste kans op voor Unitas, maar het schot gaat net over. In de 18e minuut een grote kans voor Unitas, een aanval over links, voorzet op hun spits, maar Dennis van Gils brengt prima redding. Niet veel later opnieuw een kans voor Unitas, maar opnieuw laat Dennis zijn klasse zien met een geweldige reflex. Trainer Walter van Ommeren besluit zijn formatie om te zetten van 4-4-2 naar 4-3-3, om zo meer druk te krijgen op de verdediging van Unitas. Rik Bogers krijgt in de 35e minuut een klein kansje, maar zijn schot gaat over. Een minuutje later faalt de spits van Unitas opnieuw in kansrijke positie, na een mooie aanval over links. Het spel blijft op en neer golven, met kansjes voor Budel (schot Youri Bogers net over), en een levensgrote kans voor Unitas, maar het schot gaat op de paal. Ruststand 0-0, en daar mag Budel niet over mopperen.
Budel begint met dezelfde 11 basisspelers aan de 2e helft,  en meteen gevaar voor het doel van Budel, Stan leidt balverlies, maar het schot van Unitas gaat net over het doel. In de 50e minuut opnieuw een kans voor de spits van Unitas, maar ook nu redt Dennis van Gils prima. In de 51e minuut zet Youri Stan vrij voor de keeper, maar deze brengt redding. De eerste wissels volgen, de (ongelukkig) spelende spits van Unitas verlaat (boos) het veld, en bij Budel komt Rens Vrijssen het veld in voor Thijs van Geldorp. Minuut 58, Youri dolt een paar spelers van Unitas en speelt Stan aan op de 11 meter, maar zijn schot gaat op de paal. Niet veel later wordt Jasper Beerten de diepte in gestuurd en is net iets eerder bij de bal dan de doelman van Unitas, die hem neerhaalt. Voor iedereen is het duidelijk dat dit een penalty is, behalve voor de scheidsrechter die door laat spelen. Even later een kansje voor Jochem Spee, maar zijn schot wordt gekeerd door de keeper. In de 78e minuut gaat het bij Budel even mis, Bas van Dooren kopt de bal niet goed weg, en het schot van de linkerspits gaat binnen. Met nog 10 minuten te gaan brengt Walter Sem Stevens binnen de lijnen voor de moegestreden Luc Beerten. In de 81e minuut is er een dieptebal van Jochem richting Youri, die alleen op doel af kan gaan, en met een bekeken schot rechtsonder in de hoek de 1-1 stand op het scorebord zet. Unitas zet opnieuw aan en drukt Budel naar achteren, maar Budel geeft niks meer weg. De laatste minuut breekt aan, en Stef vd Kruijs bedient met een fantastische lange bal de net ingevallen Thomas Beerten, die de bal over de uitlopende keeper lepelt en de bal verdwijnt in het netje, 1-2 voor Budel. De ontlading is groot, en even later het laatste fluitsignaal van de scheidsrechter. Een heel zwaar bevochten overwinning, maar dat zijn meestal de mooiste.
Man of the match keeper Dennis van Gils.