SV Budel E3 wint van Merefeldia!

Merefeldia E2

E-Pupillen (najaar), E3, 1e klasse 403

6 oktober 2012 11:00

SV Budel E3 heeft een prima wedstrijd afgeleverd in Nederweert tegen Merefeldia E2. Afgelopen maandag hadden de trainers met de spelers gesproken over de warming up van vorige week. Die pas toen zeer slecht waardoor we ook zeer slecht aan die wedstrijd begonnen. Er werd afgesproken een zeer goede warming up te doen. De spelers hadden dit zeer goed begrepen en de warming up was zoals het hoort, lekker fel en iedereen deed voortreffelijk mee.

De wedstrijd begon (onder regenachtige omstandigheden) en vanaf het begin zaten we nu wel goed in de wedstrijd. Merefeldia was fysiek wel sterker als ons maar wij compensereerde dat door hard te werken en proberen goed over te spelen. Na 2 minuten was het al raak, Harm speelde zich goed vrij en knalde hard binnen, 0-1. Hierna kwam ook Merefeldia beter in hun spel en vooral hun rechtsbuiten bleef steeds een gevaar voor onze verdediging. Het spel golfde op en neer met kansen voor beide teams, In de 12e minuut viel toch de gelijkmaker na een scrimmage voor ons doel en trulde de bal het doel in, 1-1. Schoten van Wouter ( 2x) en Stan belandde allemaal op de paal, en onze keeper Bram redde tot 3x toe met katachtige reflexen op doelpogingen van Merefeldia. Toch kwamen we in de 1e helft nog op voorsprong, het was Sieme die na een assist van Wouter prima afrondde in de 17e minuut, 1-2.

De rust was aangebroken, snel even wat drinken en omdat alle spelers kletsnat waren werd er gezegd dat de spelers rustig wat moesten dribbelen tot de 2e helft begon. Het was duidelijk dat het een evenwichtige wedstrijd was, en er werd tegen de jongens gezegd zo door te gaan, lekker fel voetballen en proberen de vrije speler te vinden. De 2e helft was duidelijk voor ons, Merefeldia had de 1e helft met hun krachten gesmeten en waren moe aan het worden. In de 30 minuut soleerde Sieme door de verdediging van de tegenstander en schoot rustig in de onderhoek binnen, 1-3. Dit was voor ons team het sein om er nog een schepje bovenop te doen en 3 minuten later (33e min) scoorde Sieme opnieuw , 1-4. Onze spelers bleven prima de vrije man vinden en dit resulteerde in nog 3 doelpunten in het laatste kwartier, 37e min Stan 1-5, 42e min Harm 1-6, 44e min Stan 1-7.

Al met al een dikverdiende overwinning voor onze jongens, maar het moet gezegd worden dat Merefeldia vooral de 1e helft een prima partij voetbal op de mat legde, Ook de jonge scheidsrechter van Merefeldia leidde de wedstrijd goed, dat mag ook wel eens gezegd worden.