sv Budel start 2020 zonder nederlaag!

RPC 1

sv Budel 1 (zon)

3e klasse D

23 januari 2020 20:00

sv Budel is het kalenderjaar 2020 gestart met een gelijkspel tegen RPC (donderdagavond) en een overwinning op Hapert (zondagmiddag). Door deze vier punten uit twee wedstrijden stijgt de ploeg van Walter van Ommeren naar de 3e plaats op de ranglijst op vier punten van de nieuwe koploper Bladella. Het enige doelpunt tegen Hapert werd gescoord door een verdediger van de gasten, na goed voorbereidend werk van Jordy van Zon.

sv Budel begon donderdagavond aan de tweede seizoenshelft met een ‘uitwedstrijd’ tegen RPC uit Eindhoven. De tegenstander van deze avond is op dit moment druk bezig met het verhuizen naar een nieuw sportpark en daarom werd de wedstrijd na goed onderling overleg afgewerkt op het sportpark van sv Budel. De wedstrijd was gelijk opgaand en dus was de 0-0 eindstand terecht voor beide ploegen. sv Budel en RPC staan beiden in de subtop van de ranglijst en vooral in de laatste tien minuten zag je dat allebei de trainers genoegen namen met een punt.

Op zondagmiddag speelde sv Budel de tweede wedstrijd in vier dagen. Deze thuiswedstrijd tegen Hapert moet gewonnen worden om niet te ver weg te zakken op de ranglijst. Een overwinning zou er tevens voor zorgen dat Hapert ruim onder sv Budel blijft, terwijl een nederlaag ervoor zou zorgen dat Hapert ons vaandelteam zou passeren op de ranglijst. sv Budel begon overtuigend aan de wedstrijd en kwam na een klein kwartier spelen op voorsprong. Een goede actie van Jordy van Zon werd door een Hapertse verdediger in het eigen doel gewerkt. Daarna had sv Budel nog voldoende mogelijkheden om de voorsprong uit te breiden, maar het scorend vermogen was onvoldoende. Toch was die ene treffer en een solide defensie voldoende om de overwinning binnen te halen.

Koploper Unitas en runner-up Gestel verloren, dus staat Bladella weer bovenaan de ranglijst. Volgende week speelt sv Budel de belangrijke uitwedstrijd bij Gestel, waarbij de 3e plaats op het spel staat. De wedstrijd wordt afgewerkt op het sportpark van Gestel en start zoals gebruikelijk om 14.30 uur.

Opstelling RPC - sv Budel: Don Driessen, Rens Vrijsen, Jeroen Bogers (46’ Stef van der Kruijs), Roy Claassen, Jelle Martens, Stan van Leeuwen, Rik Bogers, Jasper Beerten, Jordy van Zon, Roel van Geldorp (70’ Cody van Rooij) en Thijs van Geldorp. Op de bank en niet ingevallen: Thomas Beerten, Wouter Spee en Rein Vos (reservekeeper).