sv Budel scoort niet, verliest na strafschoppen en vliegt uit bekertoernooi

sv Budel 1 (zon)

RKSV Nuenen 2

17 november 2019 14:30

sv Budel heeft een week na de winst van de 1e periodetitel een behoorlijke domper moeten verwerken. Op papier had de ploeg van Walter van Ommeren een gunstige loting met de reserves van Nuenen op eigen veld, maar in de praktijk kwam sv Budel niet tot scoren. Voor rust had sv Budel zeker een handvol grote kansen, maar gescoord werd er niet. Voetballend gezien was het wellicht zelfs een van de betere helften van het seizoen. Ook na rust was sv Budel de bovenliggende partij, maar het bleef bij 0-0. De strafschoppenserie kende voor sv Budel een dramatisch verloop. Na 18 strafschoppen, negen penalty's per team, verloor sv Budel met 4-5 en was het bekeravontuur in een klap afgelopen.

Na de eerste vijf strafschoppen stond het 3-3. Jelle Martens wist de 1e penalty niet te scoren en Dennis Verstraeten zag de 3e strafschop van sv Budel gekeerd worden. Rik Bogers, Roy Claassen en Jordy van Zon wisten wel te scoren. Doelman Don Driessen zag de 1e strafschop van Nuenen over het doel gaan en wist zelf de 4e strafschop te stoppen. Rens Vrijsen wist de 6e penalty te scoren, maar ook Nuenen bleef rustig bij hun 6e strafschop. Jasper Beerten scoorde vervolgens de 7e strafschop niet, maar ook Nuenen kwam niet tot scoren. Youri Bogers wist de 8e strafschop weer te scoren, maar ook Nuenen wist de zenuwen in bedwang te houden. Thijs van Geldorp miste uiteindelijk de 9e strafschop en toen wist Nuenen wel te scoren, waardoor ze er met de overwinning vandoor gingen.

Volgende week speelt sv Budel de thuiswedstrijd tegen PSV. De wedstrijd start om 14.30 uur en is de start van de 2e periode. sv Budel moet winnen om de koppositie te behouden. We hopen op veel supporters!

Opstelling sv Budel: Don Driessen, Rens Vrijsen, Roy Claassen, Jelle Martens, Stef van der Kruijs, Youri Bogers, Rik Bogers, Jasper Beerten, Jordy van Zon, Roel van Geldorp (78’ Dennis Verstraeten) en Thijs van Geldorp. Op de bank en niet ingevallen: Jeroen Bogers, Cody van Rooij en Rein Vos (reservekeeper).