Ook sv Unitas'59 JO17-2 aan de zegekar gebonden van sv Budel JO17-1

16 november 2019 14:15

K. (Karim) van den Broek

Opstelling sv Budel JO17-1

sv Budel JO17-1 heeft met gemak gewonnen van laagvlieger sv Unitas’59 JO17-2. Een wedstrijd waarin sv Budel het zich in de eerste helft onnodig moeilijk maakte maar wel op voorsprong stond door een goal van Sieme Vos. In de tweede helft herpakte Budel zich en wisten Finn Bogers, tweemaal Nick Sprengers en tweemaal Nik Martens de score  uit te breiden naar een terechte 0-6 overwinning die hoger had kunnen en moeten uitvallen. Door de overwinning heeft Budel nog altijd alles in eigen hand in de strijd om het kampioenschap in de Hoofdklasse E

Vince Marteau is nog niet hersteld aan zijn gezichtsblessure na de ellenboog stoot in de wedstrijd tegen Wilhelmina Boys waardoor Finn Adams start op zijn plek in de defensie. Verder vervangt Yoeri Dejaeger Nick Sprengers op het middenveld en blijft de aanval identiek aan de vorige wedstrijd. Budel is de nieuwe koploper na het onverwachts puntverlies op de andere velden en wilt deze status waarmaken tegen het laag geklasseerde sv Unitas’59 JO17-2.

Budel begint fel aan de wedstrijd en ziet in de derde minuut al de voorzet van Sem Janssen net gepakt worden voor Sieme Vos of Finn Bogers de bal kan binnen lopen. De wedstrijd is fel van beide kanten en de arbiter van dienst laat veel toe, soms te veel zelfs. In de negende minuut geeft Luuk Duisters een goede voorzet bij de eerste paal. Deze wordt licht getoucheerd door Nik Martens waardoor de bal bij Sieme belandt, die op zijn beurt de bal in het lege doel schiet en Budel op voorsprong zet. Vijf minuten later speelt Finn Adams zuiver de bal in een duel, maar de spits van Unitas gaat slim liggen in het strafschop gebied. Tot ongeloof van de meegereisde supporters uit Budel legt de scheidsrechter de bal op de stip. Budel houdt de adem in en vreest voor de gelijkmaker, maar Luuk Smolenaars pakt de zwak ingeschoten strafschop klemvast! Na dit moment volgt er een richtingsverkeer richting het Eindhovense doel, maar Sepp Aendekerk schiet op de keeper, Sieme vergeet de bal af te geven aan Sem en Finn en diezelfde Sieme ziet een doelpunt afgekeurd worden wegens buitenspel. Vlak voor rust doet Unitas nog iets terug, maar deze bal beland over het doel van Luuk.

In de rust wordt Mil Feijen gebracht voor Sieme Vos en komt Nick Sprengers op de plek van de geblesseerde Finn Adams. Budel oogt scherper dan voor de rust en gaat op zoek naar de 0-2. In de 48e minuut is het Sem die op vanaf de zijkant op de keeper schiet, echter staat Finn Bogers paraat om de rebound van dichtbij via de onderkant van de lat binnen te schieten en zo staat het 0-2. Nog geen vier minuten later heeft Yoeri Dejaeger de 0-3 op de schoen, maar Yoeri mist voor een open goal op zeven meter afstand na het terugleggen van Mil. De 0-3 valt uiteindelijk als Nik Martens een voorzet bij de tweede paal weet te krijgen waar de ingevallen Nick Sprengers de 0-3 weet binnen te werken van dichtbij. Kort daarop stift Sem over en de voorzet van Finn Bogers valt op de lat waarna Mil in de rebound net niet de 0-4 weet binnen te tikken. De 0-4 valt pas in de 67e minuut nadat Sem de bal op de achterlijn weet binnen te houden. Hij legt de bal terug waarna Nik en Yoeri de overgebleven verdediger weg combineren. Daarna is het een koud kunstje voor Nik om de 0-4 van dichtbij binnen te tikken. Even lijkt Unitas de eretreffer te kunnen scoren na een miscommunicatie tussen Nick en Luuk Smolenaars, maar in tweede instantie redt Luuk met z’n voet knap op het harde schot van dichtbij. Budel lijkt er een aantal keer door te komen op zoek naar de 0-5, maar de grensrechter vlagt de voorhoede van de oranjemannen meermaals onterecht af tot grote frustratie van iedereen. De 0-5 valt uiteindelijk nog door wederom Nick Sprengers bij de tweede paal na een corner van Yoeri Dejaeger. Diezelfde Yoeri geeft vlak voor tijd zijn derde assist van de middag als hij met een prachtige lobpass Nik voor de keeper vrij zet. Nik stift op zijn beurt de bal over de doelman heen en weet zo zijn tweede te scoren en tevens de eindstand te bepalen op 0-6.

Het was voornamelijk eenrichtingsverkeer richting het doel van sv Unitas’59 en Budel heeft het aan zichzelf te wijten dat de score niet hoger is uitgevallen. Unitas deed af en toe iets terug, maar in het algemeen was Budel heer en meester. Na een mindere tweede helft herpakte de ploeg zich uitstekend om de tweede helft de score verder uit te bouwen. Concurrenten Valkenswaard, DBS en Rood Wit Veldhoven winnen ook, terwijl RKVVO en Wilhelmina Boys de punten delen. Hierdoor houden de Buullanders een punt voorsprong op Valkenswaard en DBS, terwijl RKVVO en Rood Wit Veldhoven op twee punten staan. Wilhelmina lijkt met vier punten achterstand te zijn uitgeschakeld voor het kampioenschap met nog vier wedstrijden te gaan! Volgende week de thuiswedstrijd en tevens de afscheidswedstrijd van coach Daan Kwaspen tegen reuzendoder EFC JO17-1. De support op naar het kampioenschap is hard nodig, dus er wordt weer een grote opkomst verwacht om 14.30!

Opstelling sv Budel: Luuk Smolenaars, Luuk Duisters, Pieter Moortgat, Finn Adams (’40 Nick Sprengers), Bram Vanlier, Sepp Aendekerk, Nik Martens, Yoeri Dejaeger, Sieme Vos (’40 Mil Feijen), Sem Janssen en Finn Bogers