sv Budel JO17-1 pakt eerste uitoverwinning van het seizoen

1 oktober 2019 18:30

Swinkels, M.P.M.J.

Opstelling sv Budel JO17-1

sv Budel heeft de eerste uitwedstrijd van het seizoen bij DVS met 1-3 weten te winnen. Na een valse start tegen RKVVO, moest de ploeg van Daan Kwaspen en Jeffrey Bogers zich revancheren tegen het puntloze DVS. De wedstrijd begon rommelig en DVS had de overhand, maar Yoeri Dejaeger wist voor de openingstreffer te zorgen met een schitterende vrije trap. Na de rust wist Sem Janssen voor de 0-2 te zorgen. DVS maakte de aansluitingstreffer en oefende veel druk uit op de Budelse defensie, maar in blessuretijd zorgde wederom Yoeri Dejaeger voor de verlossende goal en gingen de belangrijke punten mee naar Budel.

Pieter Moorgat heeft na de wedstrijd tegen RKVVO een terugval gekregen op zijn blessure en zal nog zeker enkele weken niet kunnen spelen. Daardoor blijft de opstelling achterin ongewijzigd. Op het middenveld keert Nik Martens terug in de basis en schuift Mil Feijen naar de voorhoede positie. Hierdoor zit Sieme Vos samen met Nick Sprengers op de bank.

De openingsfase is erg rommelig waarbij beide teams niet tot voetballen toe kwamen. De eerste grote kans van de wedstrijd is voor de thuisploeg in de 7e minuut. De spits gaat een-op-een op Luuk Smolenaars af. De aanvaller van DVS schuift de bal onder Luuk door maar door het attente meelopen van Vince Marteau wordt een doelpunt voorkomen. Het eerste gevaar van Budel komt vanuit Sem Janssen die zijn bal net voorlangs ziet gaat na een kwartier voetballen. Budel krijgt na een tactische omzetting het overwicht en dwingt DVS verder en verder achteruit. Tot grote kansen komt het voor beide partijen niet meer. 5 Minuten voor rust krijgt Sem na een wilde tackle  de vrije trap mee op 20 meter van het doel. Yoeri Dejaeger krult de bal schitterend over de muur in de kruising. Zo scoort Budel z’n eerste doelpunt van het seizoen en heeft het de voorsprong te pakken vlak voor rust!

In de rust is Bram Vanlier in het kleedlokaal achtergebleven en wordt hij vervangen door Sieme Vos. Hierdoor zakt Mil Feijen enkele linies en kan de tweede helft beginnen. Budel heeft het absolute overwicht en DVS heeft, op een schot dat vlak na rust net naast gaat, weinig te vertellen. Yoeri ziet zijn schot net naast getikt worden, het schot van Sieme wordt gepakt en een kopbal van Finn Adams wordt overgekopt. Het is wachten op de 0-2 en deze zal 5 minuten na rust ook vallen! Sepp verovert de bal op de middenlijn en stuurt onmiddellijk Sem weg. Sem ziet dat de keeper ver voor z’n doel staat, hij laat het centrale duo ver achter zich en soleert om de keeper heen.  Een droge schuiver in het lege doel zorgt voor een verdubbeling van de Budelse voorsprong. Kort hierna wordt Finn Bogers gewisseld voor Nick Sprengers. DVS zet meer druk en dit resulteert in meerdere kansen voor de thuisploeg. Een vrije trap wordt schitterend uit de kruising gedoken door Luuk Smolenaars waarmee hij een aansluitingstreffer voorkomt. Budel krijgt meer ruimte achter de verdediging van DVS en Sepp en tweemaal Sem krijgen de bal niet in het doel. In de 66e minuut geeft de middenvelder van DVS een splijtende steekpass waardoor de spits op de rand van het strafschopgebied vrij kan uithalen. Luuk komt nog wel uit, maar is te laat. Een blessure als gevolg en plots staat het 1-2. Luuk kan gelukkig door voetballen en etaleert zijn klasse nogmaals door vlak voor tijd een bijna identieke vrije trap opnieuw uit de kruising te duiken. Budel stond flink onder druk in de slotfase, maar uiteindelijk is het Yoeri in de blessuretijd met de verlossende goal. Sepp verovert de bal en zet Yoeri aan de andere kant van het strafschop gebied vrij voor de goal. Een droge schuiver in de verre hoek betekent de derde goal voor Budel en Yoeri z’n tweede! Kort na dit doelpunt fluit de scheidsrechter af en kan Budel met opgeheven hoofd naar huis.

Waar Budel het in de openingsfase lastig had door het rommelige voetbal, werd dit op tijd gecorrigeerd en pakte de oranjemannen het overwicht op het veld. Goed en verzorgd voetbal resulteerde in twee prima doelpunten. Ook terwijl de ploeg onder druk stond en achteruit werd gedwongen, bleef het loeren op de kansjes en maakte ze maximaal gebruik van de gekregen ruimtes achter de verdediging. Komende zaterdag staat om 15.00 de thuiswedstrijd tegen sv Valkenswaard op het programma. Een ploeg waar we nog zeker iet s goed hebben tegen te maken!

Opstelling sv Budel: Luuk Smolenaars, Luuk Duisters, Finn Adams, Vince Marteau, Bram Vanlier (’40 Sieme Vos), Sepp Aendekerk, Finn Bogers (’47 Nick Sprengers), Nik Martens, Yoeri Dejaeger, Sem Janssen en Mil Feijen