JO19-1: FC Eindhoven komt goed weg !!!

sv Budel JO19-1

FC Eindhoven JO19-1

Groep 1 21

9 september 2019 19:30

De derde bekerwedstrijd stond maandag avond op het programma, thuis tegen fc Eindhoven. Een mooi affiche. Eindhoven had al tweemaal flink gewonnen (doelsaldo 22-0 !!!) , wij één keer net gewonnen en één keer net verloren. Vooraf zette trainer Dennis de jongens op scherp,  het moest stukken beter dan tegen Heeze in ieder geval. De jongens gingen gemotiveerd het veld op. En ze hebben laten zien dat ze het echt wel kunnen, vanaf de eerste  tot de laatste minuut is er gestreden voor elke meter, en op momenten dat het kon, ook prima gecombineerd. Eindhoven had het lastig, ze kwamen moeilijk tot kansen en dat was de verdienste van ons team. Het eerste wapenfeit kwam van onze kant, een vrije trap van Wessel ging voorlangs. Hierna werd Eindhoven wel sterker, maar onze boys hielden goed stand. Tot de 20e minuut, een steekpass kon net niet onderschept worden en de 0-1 voor Eindhoven stond op het scorebord. Onze jongens bleven goed spelen, een voorzet van Rein werd door Dylan gekopt, maar in de handen van de keeper. Net voor rust kregen we een mooie kans, Bram zette Bas alleen voor de keeper, maar hij kon net niet goed genoeg bij de bal om te scoren. Rust 0-1.
Na rust  hetzelfde spelbeeld, Eindhoven meer aan de bal, wij probeerde in de omschakeling voor gevaar te stichten. Ook nu kregen we kansen, Jochem kon inkoppen, maar de keeper redde bekwaam. We gingen wisselen, en invaller Sepp maakte de 1-1 na een klein misverstand (en goed doorzetten van Sepp) in de defensie van Eindhoven. Daarna werden onze spitsen tot twee keer toe na een prima steekpass in stelling gebracht om één tegen één te komen tegen de keeper, maar beide keren ging de vlag van de grensrechter omhoog voor buitenspel. Heel erg onsportief gedrag grensrechter, en jammer dat de scheidsrechter ook nog floot , anders hadden we grote kansen gehad om op voorsprong te komen.  In de laatste 10 minuten vloeide de krachten bij ons een beetje weg, en kon Eindhoven nog twee keer scoren. In de laatste minuut kopte Wouter nog op de paal. Eindstand 1-3.
Jongens, complimenten voor jullie prima wedstrijd, en we hopen dat jullie dit ook in de competitie kunnen brengen, dan maken we het iedere tegenstander moeilijk. Een prima team prestatie !!!