Wederom puntverlies SV Budel

Mannen Zondag standaard, 1, 3e klasse C

23 september 2012 14:30

Grens, M.G.J.

Voor de derde wedstrijd op rij liet SV Budel punten liggen en ook deze keer was het onnodig. Na puntverlies tegen IVO en Sparta ’18 wist SV Budel ook tegen het gepromoveerde Belfeldia niet te winnen. Na 90 minuten was de stand nog altijd zoals hij aan het begin van de wedstrijd ook al was; 0-0. Daardoor heeft SV Budel na 4 wedstrijden nog altijd ‘maar’ 5 punten behaald en staat het op de 7e plaats.

Na het gelijkspel van vorige week werd er afgelopen week goed getraind om in de laatste van de 4 uitwedstrijden in ieder geval weer de drie punten te pakken. Trainer Ralf de Haas kon vandaag wederom niet beschikken over een vijftal spelers. Tom Kooken, Mikel de Windt en Jeroen Bogers zijn geblesseerd, Max Winter is afwezig vanwege een vakantie en Roel Duisters is pas net teruggekeerd en zit daarom nog niet bij de wedstrijdselectie. In vergelijking met vorige week startte Stijn Beerten en Kevin Houthuizen in de basis, waardoor Stephan Lammers op de bank start.

Voor de wedstrijd kon beginnen moest er eerst gezocht worden naar een scheidsrechter. De aangewezen scheidsrechter had onderweg naar Belfeld problemen gekregen en kon niet op tijd aanwezig zijn. De vervangende scheidsrechter moest uit Maastricht komen, waardoor de wedstrijd 20 minuten later dan gepland van start kon gaan. Het leek er een beetje op dat beide ploegen absoluut niet wilde verliezen. De eerste helft was dan ook niet vermakelijk om naar te kijken en leverde weinig kansen op. De spits van Belfeldia verscheen een keer gevaarlijk voor het doel van Don Driessen, maar hij schoot hoog over. Na 45 minuten aftasten stond de stand dus nog altijd 0-0.

In de tweede helft nog altijd twee afwachtende ploegen, maar het veldspel van SV Budel werd wel al beter. Enkele kansjes werden er gecreëerd. De grootste kans van de tweede helft werd gemist door Maarten Henkelman die de bal tegen de keeper aan schoot. Ook de gegeven rebound werd door Dennis Verstraeten tegen dezelfde keeper aangeschoten waardoor het 0-0 bleef. Na 80 minuten mocht A1-spits Stan van Leeuwen in het eerste elftal laten zien wat hij kan. Ook deze frisse spits zorgde niet voor het doelpunt dat drie punten zou opleveren, waardoor het uiteindelijk 0-0 zou blijven.

Na vier uitwedstrijden heeft SV Budel in totaal 5 punten behaald. De komende weken, waarin er ook weer ‘gewoon’ thuis gespeeld gaat worden, moeten er punten behaald worden om de aansluiting met de bovenste ploegen te behouden. Aanstaande zondag kan de eerste stap gezet worden. In de eerste échte thuiswedstrijd van het seizoen tegen Helmondia moet er met de steun van het publiek gewonnen worden. De wedstrijd begint om 14.30 uur op het sportpark in Budel.

Opstelling SV Budel; Don Driessen, Michiel Henkelman, Bas van Dooren, Roy Claassen (80’ Michiel van der Steen), Stijn Beerten, Steef Vasen (80’ Stan van Leeuwen), Rik Bogers, Maarten Henkelman (88’ Stephan Lammers), Kevin Houthuizen, Dennis Verstraeten en Leon van Exel.