SV Budel speelt gelijk tegen Sparta ‘18

Mannen Zondag standaard, 1, 3e klasse C

16 september 2012 14:30

Sijben, F.H.E.

De tweede ‘thuiswedstrijd’, die wederom bij de tegenstander afgewerkt werd in verband met de staat van het hoofdveld, kende twee gezichten. Op basis van de eerste helft -uitgezonderd het eerste kwartier- mag SV Budel blij zijn met een punt, maar op basis van de tweede helft -en dan vooral in de laatste 30 minuten- heeft SV Budel zichzelf echt tekort gedaan. Het doelpunt van invaller Kevin Houthuizen na ruim een uur spelen zorgde in ieder geval voor een punt tegen promovendus Sparta ’18 en voorkwam de tweede nederlaag van het seizoen.

De lijst met afwezigen groeit bijna net zo gestaag als vorig seizoen. Roel Duisters en Max Winter zijn beide op vakantie en Jeroen Bogers en Mikel de Windt moesten geblesseerd verstek laten gaan. Roy Claassen was wel weer terug in het elftal en startte daarom centraal achterin. Don Driessen, die afgelopen week een verstandskies had laten trekken, had hier nog altijd erg veel last van maar bleek in de warming-up fit genoeg om te starten. A1-doelman Dennis van Gils was wel meegereisd naar Sevenum, maar bleef de gehele wedstrijd op de bank.

SV Budel startte op het kunstgrasveld van Sparta ’18 gretig, maar wel vanuit een gesloten defensie. De Budelse formatie was absoluut de bovenliggende partij en was enkele keren gevaarlijk voor het doel van de tegenstander te vinden. Na een kwartier spelen werd Steef Vasen wel heel erg doorzichtig naar de grond gewerkt na een voorzet van de rechterkant. De scheidsrechter twijfelde geen moment en wees naar de stip. Dennis Verstraeten, bij afwezigheid van de vaste strafschopnemers Roel Duisters en Mikel de Windt, eiste de bal op, maar wist dit buitenkansje niet om te zetten in een doelpunt. Het dominerende SV Budel zakte in elkaar en kreeg bijna direct de deksel op de neus en keek tegen een achterstand aan. Het was er niet aan af te zien dat Driessen licht geblesseerd zijn doel verdedigde, want meerdere malen was het aan hem te danken dat SV Budel niet tegen een grotere achterstand aankeek in de rust.

Na rust kwam er weer wat meer overtuiging en bezieling in het spel van Budel. Toch moest Don Driessen vlak na rust met een uitstekende redding tot twee keer in actie komen om zijn doel schoon te houden. Als collectief werd er gezocht naar de punten, net als vorige week in Velden. Waar het terechte doelpunt toen uitbleef, werd hij deze keer gemaakt door Kevin Houthuizen die koud in het veld stond. Na goed doorjagen van hemzelf veroverde hij de bal en maakte koelbloedig en beheerst 1-1. Kevin Houthuizen leek onhoudbaar voor de linker verdediger van Sparta ’18 en zette enkele minuten na zijn goal Dennis Verstraeten oog in oog met de doelman, maar wederom wist Verstraeten niet te scoren. Hij lijkt zijn vorm nog niet gevonden te hebben. De scheidsrechter liet in de slotfase veel toe en daarvan profiteerde SV Budel het meest. SV Budel wist niet meer te scoren en Sparta ’18 scoorde enkel nog gele kaarten in de laatste fase van de wedstrijd voor het niet ophoudende en vervelende gezeur en een grove overtreding. De stand op het scorebord bleef ongewijzigd; 1-1.

Een wedstrijd met verschillende gezichten. SV Budel had voor rust voor kunnen staan door een strafschop, maar had het uiteindelijk aan Don Driessen te danken dat het niet met 3-0 achter stond. Na rust verdiende SV Budel na de gelijkmaker eigenlijk meer. Over het geheel van de wedstrijd te zien is het punt precies wat elk team verdiend heeft. Volgende week gaat SV Budel op bezoek bij Belfeldia in Belfeld. De wedstrijd begint om 14.30 uur.

Opstelling SV Budel; Don Driessen, Michiel Henkelman, Bas van Dooren, Roy Claassen, Tom Kooken (61’ Stijn Beerten), Rik Bogers, Stephan Lammers (61’ Kevin Houthuizen), Maarten Henkelman (84’ Stan Goyens), Leon van Exel, Steef Vasen en Dennis Verstraeten.