SV Budel loopt tegen eerste nederlaag aan

sv Budel 1 (zon)

IVO 1 (zon)

...

Mannen Zondag standaard, 1, 3e klasse C

9 september 2012 14:30

Billekens, M.H.J.

SV Budel is in de tweede speelronde van het nieuwe seizoen tegen de eerste nederlaag aangelopen. De ‘thuiswedstrijd’ tegen IVO, die in Velden gespeeld werd, werd met 0-1 verloren. Na 30 minuten wist IVO in één van de weinige kansen die het kreeg de bal achter Don Driessen te krijgen, maar ging er een overtreding aan vooraf die de scheidsrechter niet wilde zien. In de tweede helft had SV Budel het aan zichzelf te wijten dat het met lege handen bleef. De kansen waren niet meer op één hand te tellen, maar de terechte gelijkmaker bleef helaas uit.

Het zou eigenlijk de eerste thuiswedstrijd van het seizoen zijn, maar omdat het hoofdveld in Budel nog niet speelklaar was, had de vereniging twee opties. Een ander veld voorzien van een omheining, of bij de KNVB aanvragen om de eerste thuiswedstrijden uit te spelen. Er werd gekozen voor optie 2, waardoor de wedstrijd bij IVO werd gespeeld. Op papier bleef het gewoon SV Budel - IVO. Het klinkt verwarrender dan het is, want het elftal van Ralf de Haas moest gewoon op bezoek in Velden. Vandaag kon de Haas niet beschikken over Roel Duisters (vakantie), Roy Claassen (blessure) en Jeroen Bogers (blessure). Het elftal werd aangevuld met Stijn Beerten, Teun Broers en Ruud Ras van het tweede elftal.

In de eerste helft was SV Budel vooral slordig. Het niveau deed denken aan dat van vorige week bij Merefeldia en dat is het niet het niveau waarop Budel het hele seizoen wenst te spelen. Ook IVO was slordig en onrustig aan de bal, waardoor het rommelig oogde op het uitgestorven sportpark in Velden. Na een half uur spelen ging het ineens heel snel. Bij linksback Max Winter schoot het in zijn been, maar de aanval ging door. Michiel Henkelman werd binnen de eigen zestien geraakt door een overtreding en bleef geblesseerd achter. De opgekrabbelde IVO speler schoot daarna vrij binnen. De scheids heeft de situatie duidelijk gezien, maar wilde er geen vrije trap voor geven. Ondanks de commentaren van SV Budel keurde hij het doelpunt goed en keek SV Budel tegen een 0-1 achterstand aan. Max Winter kon niet verder en werd vervangen door Stijn Beerten, Michiel Henkelman kon de wedstrijd uiteindelijk uitspelen. Vlak voor rust leek Rik Bogers de gelijkmaker binnen te schieten, maar met een prima redding wist de IVO doelman een tegentreffer te voorkomen.

Waar het voor rust vooral de jongelingen Rik Bogers en Stephan Lammers waren die hun niveau haalden, was het na rust stukken beter aan de kant van SV Budel. Er werd als een elftal gezocht naar de verdiende gelijkmaker en IVO kwam niet meer in het stuk voor. Waar de trainer van IVO zijn spelers van de kant riep om ‘een station over te slaan’, stonden de verdedigers de bal enkel nog keihard weg te schieten. Na de wissels ging SV Budel met nieuwe krachten nog verder naar voren voetballen en kreeg het nog meer kansen, maar keer op keer ontbrak het geluk. Na 98 minuten voetbal, de scheidsrechter werd bij een van de verdedigende acties van IVO vol geraakt door de bal en moest een vervangende bril halen, was de eindstand dan ook 0-1.

Helaas kreeg SV Budel vandaag niet wat het verdiende, maar vooral in de tweede helft liet het elftal zien dat het in staat is om voor elkaar te werken en voldoende kansen te creëren. Volgende week speelt SV Budel op papier thuis tegen Sparta ’18 uit Sevenum, maar ook deze wedstrijd wordt bij de tegenstander afgewerkt. We hopen op net zoveel steun te kunnen rekenen als in Velden, zodat het toch een thuiswedstrijd lijkt. De wedstrijd start op het sportpark in Sevenum om 14.30 uur.

Opstelling SV Budel; Don Driessen, Michiel Henkelman, Bas van Dooren, Mikel de Windt, Max Winter (30’ Stijn Beerten), Rik Bogers, Stephan Lammers, Maarten Henkelman, Ruud Ras (56’ Teun Broers), Dennis Verstraeten (67’ Steef Vasen) en Leon van Exel.