Don Driessen pakt drie punten voor SV Budel

Mannen Zondag standaard, 1, 3e klasse C

2 september 2012 14:30

Peters, M.C.

SV Budel heeft in de eerste wedstrijd van het nieuwe seizoen gelijk drie punten gepakt. In de uitwedstrijd bij Merefeldia in Nederweert maakte de ploeg van Ralf de Haas het zichzelf onnodig lastig door een zeker lijkende voorsprong nog bijna uit handen te geven. Met een aantal sublieme reddingen, waarvan één in de blessuretijd, werd Don Driessen uiteindelijk de gevierde man aan de kant van SV Budel.

Bij de wedstrijd ‘Merefeldia uit’ gaan de gedachten terug naar vorig seizoen, toen SV Budel na een sublieme wedstrijd met 0-8 won van de gastheren uit Nederweert. In de return nam de ploeg revanche en versloeg het SV Budel op eigen veld. Vandaag kon trainer Ralf de Haas geen beroep doen op Roel Duisters die op vakantie is vertrokken, maar kon hij wel weer beschikken over Leon van Exel die teruggekeerd was van vakantie. Voor de rest is de hele eerste ploeg fit en klaar voor de nieuwe competitie.

SV Budel begon zwak aan de wedstrijd, evenals tegenstander Merefeldia. In de eerste helft lag het tempo laag, waren er onnodig veel fouten en werden er aan beide kanten weinig kansen gecreëerd. Een enkele uitbraak vanaf de zijkant leverde wat gevaar op, maar de voorhoede van SV Budel kon deze kansen helaas niet afmaken. Merefeldia, dat leek te spelen met vijf middenvelders, wist het aardig vol te maken op het middenveld, waardoor deze amper ingespeeld kon worden. De ruststand was dan ook 0-0.

In de rust werden de posities nog eens doorgesproken en werd nogmaals uitgelegd hoe er om het volle middenveld heen gespeeld kon worden. Leon van Exel verving Jeroen Bogers voor wat extra kracht voorin. Na rust begon Budel meteen vol passie en dit zorgde in de eerste minuten na rust al voor meer doelpogingen dan in de hele eerste helft bij elkaar. Na 60 minuten was het Maarten Henkelman die zijn rentree in Budel 1 (na een half jaar studie in Canada) wist te bekronen met een doelpunt. De bal vloog tergend langzaam over de achterlijn in het doel. SV Budel bleef de druk naar voren houden en wist in de 66e minuut Roy Claassen weg te sturen aan de rechterkant. Zijn eerste poging werd geblokt door een verdediger, maar terwijl de bal nog in de lucht hing, wist hij met zijn linker de 0-2 in het doel te werken. Daarna ging het gas er onbewust toch een beetje af. Een goede voorzet van de rechterkant zorgde ervoor dat Merefeldia na 70 minuten terug in de wedstrijd mocht komen. Wat volgde waren 20 spannende minuten. SV Budel moest terug en Merefeldia ging op zoek naar de gelijkmaker. Gezien het spelbeeld en het feit dat de ploeg de eerste 65 minuten niet in het stuk was voorgekomen, was dat teveel van het goede geweest, maar SV Budel riep het op het einde van de wedstrijd wel over zich af dat het kon gebeuren. Uiteindelijk leek de bal in het doel te verdwijnen toen Roy Claassen deze ongelukkig achter Don Driessen wist te tikken, maar een goede redding van Driessen hield de bal uit de hoek. Steef Vasen had op dat moment aan de andere kant de wedstrijd kunnen beslissen, maar de doelman van Merefeldia lag in de weg. In de onnodig lange blessuretijd veranderde Tom Kooken een schot van richting, waardoor deze in de kruising leek te verdwijnen, maar met een sublieme save wist Don Driessen de bal toch nog uit de bovenhoek te slaan, waardoor de drie punten toch mee naar Budel gingen.

Waar het vorig seizoen in dit soort wedstrijden altijd tegen zat en die goal er wel in viel, was het geluk in de laatste minuten aan de zijde van SV Budel. Gezien het spelbeeld in de eerste 65 tot 70 minuten is de overwinning echter wel verdiend te noemen. Komende week staat de volgende uitwedstrijd op het programma; IVO uit Velden is dan de tegenstander. De wedstrijd begint wederom om 14.30 uur.

Opstelling SV Budel; Don Driessen, Michiel Henkelman, Bas van Dooren, Mikel de Windt, Max Winter, Rik Bogers, Maarten Henkelman, Stephan Lammers, Jeroen Bogers (46’ Leon van Exel), Dennis Verstraeten (72’ Steef Vasen) en Roy Claassen (85’ Tom Kooken).