SV Budel 4 heeft vizier niet op scherp en speelt gelijk tegen VV Maarheeze 2 (2-2)

Maarheeze 2 (zon)

sv Budel 4 (zon)

... (schot)
... (penalty)
Jos de Werdt (intikker)

16 september 2018 11:00

Na een knappe 0-6 overwinning vorige week bij Valkenswaard stond vandaag, de op papier, pittige derby tegen Maarheeze 2 op het programma. Ondanks een aantal afwezigen wisten de coaches weer 14 gedreven spelers in de tenues te hijsen. Wat te denken van “good old” Patrick Spee!!

Een tegenstander met een gemiddelde leeftijd van 21lentes  en posturen a la Arnold Schwarzenegger stonden ons op te wachten bij de middenlijn, 24 graden en een strakke grasmat. Kortom alle ingrediënten voor een mooie pot voetbal.

De wedstrijd was nog geen 5 minuten oud en SV Budel 4 had de verdiende voorsprong al te pakken, een mooie combinatie tussen T. vd Dungen en W. van Eerd door het hart van de defensie werd in eerste instantie afgestopt door de goalie van Maarheeze, maar de oplettende B. Snelders was er als de kippen bij om de 0-1 tegen de touwen te schieten.

Het eerste half uur was SV Budel 4 heer en meester, de jonge thuisploeg kreeg geen vat op de ervaring van SV Budel 4, goed veldspel maar pech en onnauwkeurigheid in de afwerking bepaalde het spelbeeld. Na een 20 minuten werd W. van Eerd onderuit gehaald in het 16 meter gebied van Maarheeze, maar de scheidsrechter weigerde de bal op de stip te leggen. Na een klein halfuurtje kreeg Maarheeze wat meer vat op de wedstrijd en wist in hun eerste uitbraak direct de 1-1 te scoren.

Waar de scheids het naliet een penalty toe te kennen aan SV Budel wees hij direct naar de stip bij een valpartij van een speler van Maarheeze in het strafschopgebied van SV Budel, totaal onterecht verscheen de 2-1 ruststand op het scorebord.

Na de rust hetzelfde spelbeeld, SV Budel bepaalde de wedstrijd en wist wederom vele 100% kansen te creëren. Of de keeper stond in de weg of de ballen werden niet goed ingeschoten, om moedeloos van te worden. Zo’n kwartier voor tijd een voorzet van R. Duisters op de ingevallen P. Spee, hij had zich direct onsterfelijk kunnen maken in Budel en omstreken maar, zoals hij zelf zegt, was de bal niet helemaal op maat ;-)

Onze keeper Lars wist met een goede redding bij een uitval de marge nog op 1 te houden en hield ons in de wedstrijd. SV Budel voerde de druk nog een keer op en scoorde uiteindelijk toch de meer dan verdiende gelijkmaker. Een actie van T. vd Dungen aan de rechterflank bracht de bal voor de voeten van J. de Werdt die bekeken de 2-2 binnen tikte. Dat was ook meteen de einduitslag, een goede pot die we eigenlijk hadden moeten winnen gezien het veldoverwicht en de vele kansen. De trainers Louis van Mierlo en Guus van Hunsel zullen donderdag dus wat meer aandacht moeten besteden aan het afronden!