SV Budel JO9-2 bekert verder na knappe overwinning op Geldrop JO9-2

sv Budel JO9-2JM

Groep 2 09

21 oktober 2017 10:00

“Een bekerwedstrijd zoals een bekerwedstrijd hoort te zijn” riepen de meegereisde supporters.

SV Budel begon flitsend aan de bekerwedstrijd tegen Geldrop JO9-2, Fabe zette met een mooie voorzet Mika voor de keeper en die bedacht zich geen moment en volleerde de bal tegen de touwen. Een perfect begin maar wellicht ook wel iets te goed, het leek erop dat de puf na deze eerste actie uit het team verween. Duels werden verloren en SV Budel speelde erg slap, Geldrop kreeg alle ruimte om te voetballen. Het was daarom ook totaal verdient dat we met een 5-1 achterstand gingen rusten.

Een kleine donderspeech van de trainers volgde en iedereen werd nog even op scherp gezet, we moesten het met elkaar gaan doen anders zouden we tegen een flinke nederlaag aan gaan lopen. De mouwen werden opgerold en direct vanaf de aftrap stond er een ander SV Budel. Als collectief vochten we voor de bal en het voetbal werd  beter. 2 minuten na rust schoot Fabe in de verre hoek de 5-2 binnen. Geldrop werd totaal overrompelt en Mika scoorde vanuit een mooie combinatie met Fabe de 5-3. Het was mooi om te zien hoe iedereen er weer in ging geloven, zo maakte Fabe er in de 7e minuut na de rust zelfs 5-4 van. Zo werd het, onverwacht, toch nog een echte wedstrijd, Geldrop werd na de rust helemaal weggespeeld en afgetroefd in de duels. Er volgde nog een aantal goede kansen voor Budel maar deze werden niet benut, in de tegenstoot wist Geldrop, via een afstandschot, nog wel de 6-4 te scoren maar de kopjes van SV Budel gingen niet hangen. Met nog 8 minuten op de klok was er nog alle geloof in een goed resultaat.

Via een mooie aanval schoot Mika zijn 3e doelpunt van de ochtend achter de doelman 6-5. Direct vanaf de aftrap werd er druk gezet, de bal kwam bij Fabe en die passeerde de laatste man en punterde de bal in de verre hoek 6-6 ook voor Fabe was dit zijn 3e doelpunt van de ochtend. Met nog 4 minuten op de klok zag je dat er meer in zat voor SV Budel en de overtuiging was er. Een hoekschop van de sterk spelende Sebas kwam bij Fabe terecht en die kapte zich vrij en haalde uit 6-7 voor SV Budel. Daarna kwam Geldrop er nog een keer gevaarlijk uit maar Givano en Roel verdedigde uitstekend en wisten zo de voorsprong te behouden, wat een inzet! In de laatste minuut besliste Fabe de wedstrijd voor SV Budel JO9-2.  Na een mooie pass van Mika schoot Fabe de bal bekeken achter de doelman, een 6-8 overwinning voor SV Budel JO9-2!!

Een 5-1 achterstand met de rust ombuigen in een 6-8 overwinning, tegen een sterke tegenstande, is een geweldige teamprestatie. Volgens Amir moeten we nog 1 bekerwedstrijd winnen en dan gaan we naar het WK! ;-)