nipte overwinning JO15-1 tegen Eersel 2-3

sv Budel JO15-1JM

Onder 15, JO15-1, Hoofdklasse H

21 oktober 2017 10:30

De wedstrijd was vervroegd naar 10.30 uur, we mochten op het hoofdveld spelen en iedereen was er bij. Bram van Riet, Harm, Nick en Wouter begonnen in de wissel. Vooraf was afgesproken om fel te beginnen en Eersel niet te onderschatten ook al hadden ze nog geen punten gehaald.
We begonnen ook goed aan de wedstrijd echter we hadden net niet genoeg geduld om het echt goed uit te spelen. De eerste grote kans was voor EFC echter Luuk redde bekwaam. Na een aanval over rechts zag Sem zijn schot nog  gekeerd door de keeper. In de 8e minuut was het toch raak. EFC verdedigde niet goed uit en het was Sem die alert reageerde en zeer resoluut afrondde 0-1. We bleven goed druk zetten en er volgde nog een aantal kansen. Sem op steekbal Finn, schot van Sieme redding keeper. In de 17e minuut kwam de spits van EFC vrij voor de keeper hij schoot echter over. We waren gewaarschuwd. In de 19e kregen we een kans via Finn op een voorzet van Sieme. In de 24e minuut veel geheel onnodig de 1-1, de bal schoot ietwat met geluk door het centrum en hun spits maakte het fraai af met een stift. In de 32e minuut moest Pieter geblesseerd uitvallen hij werd vervangen door Wouter.
In de rust kwam Nick voor Finn en Harm voor Bram Vanlier. We begonnen wederom aardig aan de 2e helft en het was Sem die met zijn snelheid de back van EFC er volledig uitliep en ook nog eens beheerst de 1-2 binnenschoof.
In de 45e minuut werd Mil vervangen door Bram van Riet. Deze had meteen een goede aanvallende actie en zette Sieme vrij voor doel. Helaas ging het schot over. Er volgde een kans voor EFC met name door het gladde veld. In de 50e minuut leek de beslissing te vallen na een goede harde voorzet van Sem kon Sieme knap binnenwerken.
De laatste 20 minuten vergaten we echter te voetballen en het werd steeds onrustiger. In de 63e minuut kon EFC zelfs de welbekende anschlusstreffer noteren. Hierdoor ontstond de laatste 7 minuten gewoon paniekerig voetbal. De kans op 3-3 kwam inderdaad maar gelukkig was het echte geloof bij EFC er ook niet. De laatste kans van de wedstrijd was voor Nik. Zijn schot viel boven op de lat na een goede combinatie over rechts. Al met al een terechte overwinning en genoeg puntjes waar aan gewerkt mag worden...