weer de volle winst voor JO15-1 tegen Hivaria

sv Budel JO15-1JM

Onder 15, JO15-1, Hoofdklasse H

25 november 2017 13:00

Vandaag stond de uitwedstrijd tegen Hilvaria uit Hilvarenbeek op het programma.
Hilvaria bezet de 4e plaats op de ranglijst en had alleen verloren van VOAB en Wodan.
We speelde op het hoofdveld op gewoon gras. Jasper was helaas ziek en Nick, Bram van Riet en Mil begonnen in de wissel. De fysiek sterke ploeg werd vanaf de eerste seconde verrast door het flitsend startende Budel. Vanaf de aftrap combineerde Budel tot in het strafschopgebied van de tegenstander. Hier kreeg Nik de bal hij bleef rustig en zette twee tegenstanders op het verkeerde been. Zijn inzet was ook goed maar de keeper van Hilvaria liet meteen zien dat ie kwaliteiten in huis had, en stopte de half hoge inzet in de verre hoek. Na ongeveer 7 minuten werd er een gemene overtreding gemaakt op Sieme. Sieme draaide kort weg bij zijn tegenstander en werd van achter hard tegen zijn enkel getrapt. De scheids vond het allemaal maar normaal en de speler mocht gewoon verder. Sieme daarentegen werd gewoon uit de wedstrijd geschopt en moest van het veld worden gedragen. Dit was een fikse tegenvaller. Bram van Riet kon na een korte warming up direct aan de bak. Budel bleef het beste van het spel houden. In de 15e minuut kon Bram van Riet een voorzet van Pieter niet tot doelpunt promoveren. Vlak daarna had de zwak leidende scheids de bal op de stip kunnen leggen na een overtreding in de 16 op Finn. Hilvaria bracht aanvallend niet veel en werd alleen in de 20e minuut gevaarlijk omdat ze geholpen werden door onszelf. Na 25 minuten was er een mooie aanval over links, Finn legde de bal mooi terug vanaf de achterlijn en Pieter had pech met zijn inzet tegen de binnenkant van de paal. Een doelpunt hing in de lucht maar het was nog steeds 0-0. Na 30 minuut was het Mitchell die Sem wegstuurde. Sem spurtte zijn tegenstander eruit en kwam oog in oog met de keeper. Weer liet de keeper zien dat ie lang naar de bal bleef kijken en redde bekwaam. Vlak voor rust was er nog een goede aanval over links via Bram Vanlier en Sem. De voorzet was echter net iets te hard. Ruststand 0-0. In de rust gaf de goed spelende Nik aan dat ie last had van zijn lies. Zijn plek werd ingenomen door Nick. Met de laatst wissel werd voor de veiligheid nog even gewacht. Er kon immers nog van alles gebeuren tegen deze fysieke tegenstander. Vlak na rust begonnen we wat onrustig en Hilvaria voelde dit enigszins aan maar ze waren niet bij machten om het ons echt moeilijk te maken. Na 10 minuten pakte we het weer op en dit resulteerde in een tweetal kansen vlak achter elkaar. Eerst een schot van Sem en daarna een schot van Harm. Beiden keren weer goed keeperswerk. In de 48e minuut kon de sterk spelende Pieter uithalen, echter hij wachtte net iets te lang waardoor de bal iets te ver naar de buitenkant ging en zodoende het schot kracht miste. In de 55e minuut was het dan toch raak. Sepp stoomde weer eens op over de as van het veld, zijn pass was op maat en Pieter liet dit keer de keeper kansloos met een diagonaal schot laag in het zijnet: 1-0 dik verdiend. Mil werd nog ingebracht voor Mitchell op de rechts half positie en de wedstrijd werd gecontroleerd uitgespeeld. Onder leiding van de nagenoeg foutloze laatste man Wouter viel er niks te halen tegen de defenise van Budel. Belangrijke punten in strijd om plaats 1. Goed gedaan mannen en hopelijk kan volgende week Sieme weer aansluiten.