mooi overwinning op Bladella JO15-1

Bladella JO15-1

Onder 15, JO15-1, Hoofdklasse H

7 april 2018 12:45

Op een zonnig sportpark in Budel hebben onze jongens een mooie prestatie neergezet door Bladella met 4-1 naar huis te sturen. Mil was de enige die er niet bij kon zijn. De uitgedunde trainersstaf startte de wedstrijd met de jongens die 2x hadden getraind. We begonnen fel en sterk aan de wedstrijd en het eerste half uur was van hoog nivo. Dit kwam ook mede door de goede en sportieve tegenstanders uit Bladel, die ook wel wilde voetballen. Na 6 minuten was er de eerste kans voor Sem na goed storen van Nik, redding keeper. Na 20 minuten kwamen we verdiend op voorsprong, na een goede aanval over links bediende Finn Sieme die knap diagonaal binnenschoot. Na 23 minuten was het Sem die kon scoren op aangeven van Jasper na weer goed druk zetten van Nik, 2-0. Na 28 minuten hadden we de wedstrijd al kunnen beslissen. Uitblinker Sem ging alleen op de keeper af maar deze redde bekwaam. Een minuut later viel het doelpunt aan de andere kant. Er werd iets te veel risico genommen achterin en dit werd direct afgestraft door Bladella 2-1. Gelukkig gingen we nog met een voorstrong de rust in, hier was wel een knappe redding van Luuk voor nodig. In de rust kwam Bram van Riet voor Sieme en Nick voor Pieter. In de 2e helft bleven we toch wel de bovenliggende partij alhoewel onze verdeding alle zeilen moest bijzetten als Bladella eruit kwam met hun snelle spitsen. Deze werden echter goed in toom gehouden door Bram Vanlier en Harm.  Na 50 minuten kwam Mitchell in het veld voor Jasper. In de 55e minuut was er een kopkans voor Nick en een kansje voor Mitchell. In de 64e minuut viel de beslissing. Na een corner vanaf rechts bleef de bal even hangen en het was spits Sem die binnenschoot 3-1. Vlak voor tijd kon Sem zijn hattrick maken en schoot knap binnen op aangeven van Nik. Mooie overwinning op een goed en fel voetballende ploeg (en een doelpunt ingelopen op VOAB, jongens ga zo door en blijf er in geloven!)