verdiende overwinning JO15-1 op Woensel JO15-1

WODAN JO15-1

Onder 15, JO15-1, Hoofdklasse H

28 oktober 2017 12:45

Vandaag stond de eerste echte testcase op het program.
Onze vrienden van Wodan uit Woensel kwamen op bezoek en hadden 5 gespeeld 12 punten. Sepp, Nick, Nik en Mil begonnen in de wissel.
We begonnen zeer goed aan de wedstrijd en er werd vanaf minuut 1 gestreden voor de bal. Dit is wat we willen zien!
De eerste kans was na 5 minuten na een goede actie van Sem aan de linkerkant van het veld. Na 11minuten was het weer Sem die goed doorging en de verdediging van Wodan in verlegenheid bracht. Vlak hierna zag Bram van Riet zijn schot over het doel zeilen. Na een kwartier spelen weer een goede actie van Sem maar de verdediger van Wodan was ook niet min en kon nog net een gevaarlijke situatie voorkomen. Het veldspel was prima en het middenveld stond prima met Sieme in aanvallende rol en Pieter als controleur. Na 20 minuten gaf Sieme hard en laag voor vanaf de linkerzijde echter de bal werd door iedereen gemist. We bleven druk zetten en na 22 minuiten was het raak. Na een goed getrapte corner van Sem vanaf de linkerzijde was het laatste man Wouter die met zijn 1.95m hoog boven iedereeen uittorende en tegendraads inkopte. De eveneens grote keeper van Wodan was volstrekt kansloos, wat een mooi doelpunt!
Na ongeveer 25 minuten viel de eerste kans van Wodan te noteren. De gevaarlijke spits en aanvoerder ging aan de rechterkant van het veld goed door. Zijn inzet van dichtbij werd nog van richting veranderd maar Luuk kon de bal nog met zijn vingertoppen langs de paal tikken. Wat een belangrijke redding! Na 32 minuten gaf Sieme een mooi steekbal op Sem. Zijn enorme snelheid zorgde er voor dat hij voorlangs bij zijn verdediger kon kruisen en met zijn balcontrole liet hij zien een echte koelbloedige spits te zijn. Wat lekker zo vlak voor rust en dik verdiend!
In de rust paste we vier wissels toe, Mil kwam op de positie van Harm, Sepp voor Mitchell, Nick voor Jasper en Nik voor Bram van Riet.
Wodan was van plan om uit een ander vaatje te tappen, met een extra spits begonnen ze fel aan de 2e helft. Dit leidde echter niet direct tot grote kansen en onder leiding van Wouter en Pieter bleven we de controle over de wedstrijd houden. De aanvoerder dacht door van kant te wisselen verlost te zijn van Bram Vanlier maar t was voor Bram en Mil geen probleem om van backpositie te wisselen. De eerste kans na rust was na een mooie aanval over rechts. Na een harde voorzet van Sem kon Finn net niet binnenglijden bij de 2e paal. Na 10 minuten in 2e helft was er een kans voor de tegenstander echter de bal ging naast. Na een mooie dribbel van Sieme en een prima steekbal aan de rechterzijde kon Sepp in stelling worden gebracht. Die aarzelde geen moment en knalde snoeiharde de 3-0 binnen in de korte hoek. De wedstrijd was in de tas echter na 55 minuten kreeg Wodan hun beste kans van de wedstijd. Hun goede spits schoof echter voorlangs. Na 63 was het Wouter die goed onderschepte en Sieme vrij voor doel zette. Zijn halfhoge inzet werd echter door de doelman gekeerd. Na nog een schietkans van Sepp na een corner van Nik was het Luuk die nog een goede redding in huis had en zijn doel schoon hield. Het slotakkoord was voor Budel, na een solo van Sieme aan de linkerzijde van het veld was het Nick die de eindstand op 4-0 bracht. Knappe teamprestatie mannen op een heel goede en sportieve ploeg. Ga zo door!