SV Budel JO9-2 in the winning mood!

sv Budel JO9-2JM

SBC JO9-2G

Onder 9, JO9-2, 2e klasse 10

11 november 2017 8:45

Na een mooie overwinning vorige week op Bladella JO9-2 (6-4) met 3 doelpunten van Fabe, 2x Finn en 1x Roel stond vandaag de moeilijke thuiswedstrijd tegen Son en Breugel JO9-2 op het programma.

Waar de tegenstander bezig was aan een professionele warming up met looplijnen en kaatsspellen werden er bij JO9-2 eerst een paar moppen getapt om vervolgens lachend aan de warming up te beginnen, en met succes! Wat gingen ze flitsend van start, Fabe en Finn slalomde een paar keer door de verdediging en waren al dichtbij de openingstreffer. Maar die kwam uiteindelijk van de voet van Sebas Compen, een goede onderschepping van Givano  bracht de bal bij Sebas, die kapte beheerst en schoot de 1-0 binnen. Nog geen  2 minuten later een mooie actie van Fabe aan de linkerkant, 2 verdedigers het bos in en een mooie voorzet op Finn, die als een echte spits de bal bekeken verlengde in de verre hoek. Nog geen 5 minuten gespeeld en al een 2-0 voorsprong.

Maar SV Budel trapte in de valkuil van een snelle voorsprong, we werden laks en iedereen ging uit positie lopen om maar te kunnen scoren. Dit terwijl de tegenstander goed en sterk was maar in het begin vooral overbluft en verrast werd. Nog wel een paar schoten van Fabe maar die vond telkens een sterke keepster op zijn pad. De wedstrijd kwam meer in evenwicht en Son en Breugel wist de aansluitingstreffer en de gelijkmaker te scoren. Goed keerperswerk van Lars voorkwam zelfs een achterstand voor SV Budel.  Net voor rust nog een schot van Fabe waar de keeper moeite mee had, de keeper liet de bal los en Roel was er als de kippen bij om zich knap vrij te kappen en de 3-2 ruststand op het scorebord te schieten.

Na  de rust een heel ander spelbeeld, SV Budel werd onder druk gezet en achteruit gedreven. Son en Breugel was al fysiek sterker en wist dit in de 2 helft goed te benutten. Een mooi gevecht op het middenveld waar Sebas, Fabe en Roel mooie duels uitvochten en ook regelmatig onderuit getikt werden. Voorin sleurde Finn, Wylan en Amir met de sterke verdedigers en Givano en Lars waren het sterke slot op de deur. Ook al werd er flink geknokt de 3-2 voorsprong werd 10 minuten voor tijd omgebogen naar een 3-4 achterstand. Maar wat hebben we een vechtlust in het team, zoals in de andere weken aangetoond zit er een geweldige mentaliteit in deze jonge mannen. De mouwen gingen omhoog, de yell werd ingezet en de gezichten spraken voor zich. In de 35e minuut een goede actie op het middenveld van Sebas en Fabe, de bal kwam via de combinatie bij Finn en die bedacht zich geen seconde en schoot de bal onhoudbaar achter de keeper 4-4. Toen was het alles of niets, het veld werd groot, iedereen liep door elkaar maar wel met de wil om te winnen. En echt in de laatste seconde van de wedstrijd, de bal vertrok letterlijk net voor het laatste fluitsignaal van de voet van Finn, die wederom het goudhaantje van JO9-2 werd, en verdween in de linkerhoek 5-4. Een zwaarbevochten en mooie overwinning voor SV Budel JO9-2. Wat een vechtlust en teamspirit!