UNA JO9-2 VS SV Budel JO9-2 eindigt in een spannende 3-3 eindstand

sv Budel JO9-2JM

Onder 9, JO9-2, 2e klasse 10

14 oktober 2017 9:00

Na de mooie overwinning van vorige week stond vandaag de lastige uitwedstrijd tegen UNA JO9-2 op het programma in Veldhoven. We begonnen sterk en konden goed mee met UNA, direct werden er een paar kansen gecreëerd door Fabe en Finn maar helaas gingen hun schoten net naast. Lars hield de 0 met een aantal knappe reddingen. Na 10 minuten werd Finn onderuit gehaald in een kansrijke positie,  de scheids legde de bal op de stip. Ja we hadden een officiële scheids ;-)

Fabe ging achter de bal staan en mikte te scherp op de paal, zo bleef het 0-0.  Vlak voor de rust kregen we de 0-1 tegen, door een uitbraak van UNA.

De 2e helft begonnen we sterk, Finn kapte zich sterk vrij en schoot de bal hard in de korte hoek, 1-1. We bleven goed meevoetballen en het was een mooie wedstrijd om te zien, de ploegen waren goed aan elkaar gewaagd. Mooie duels en leuke acties over en weer. Givano, Roel en Sebas maakte veel meters omdat het spel op en neer golfde. Finn en Fabe hadden het zwaar met de fysiek sterke verdedigers en werden regelmatig getackeld. Spits Amir probeerde de bal vast te houden en te kaatsen. Met goed voetbal kwamen we toch op een 1-2 achterstand. Maar zoals wel vaker dit seizoen zat het venijn in de laatste 10 minuten, we mogen het onderhand wel de “Budelse 10 minuten” noemen. De mouwen werden opgerold en de eerste aanval werd direct omgezet in de 2-2. Een mooi steekbal van Fabe werd door Finn bekeken in de verre hoek geplaatst. Iedereen kreeg het gevoel dat er meer in zat. Een goede onderschepping van Givano bracht de bal bij Fabe, net zoals vorige week kon de keeper zijn schot niet vasthouden en wederom was daar de oplettende Finn die de bal binnentikte, een mooie hattrick en de verdiende 2-3 voor SV Budel. Het leek erop dat de 3 punten mee naar Budel gingen maar in de laatste minuten van de wedstrijd kwamen we toch nog onder druk te staan en scoorde UNA de 3-3. Een goede uitslag gezien het spelbeeld, 2 ploegen die aan elkaar gewaagd waren.