Merefeldia en sv Budel delen de punten

sv Budel 1

Merefeldia 1

Mannen, 1, 3e klasse C

15 april 2018 14:30

Opstelling

sv Budel heeft in de thuiswedstrijd tegen Merefeldia twee kostbare punten laten liggen. sv Budel kwam in de eerste helft op voorsprong door een doelpunt van Rik Bogers na een prachtige actie van Dennis Verstraeten aan de rechterkant van het veld. Na rust kwam Merefeldia vanuit een corner al snel weer op gelijke hoogte. De wedstrijd had door allebei de ploegen gewonnen kunnen worden in het restant, maar uiteindelijk was een gelijkspel een terechte afspiegeling van deze wedstrijd.

Bij sv Budel keerde Roy Claassen terug in de basiself van trainer William Hoeymans. Verder hoefde de trainer weinig te puzzelen voor de thuiswedstrijd met Merefeldia.

In het begin van de wedstrijd had sv Budel gelijk het initiatief en leek Merefeldia meteen met de rug tegen de muur te willen zetten. Bij vlagen lukte dit goed, maar het duurde nog tot de 17e minuut voordat sv Budel zichzelf beloonde met een treffer. Met een voortreffelijke actie aan de rechterkant haalde Dennis Verstraeten de achterlijn en zijn voorzet hoefde Rik Bogers enkel maar tegenaan te lopen: 1-0. Daarna leek sv Budel het initiatief kwijt te raken aan de bezoekers uit Nederweert. Met enkele goede reddingen wist Dennis van Gils er samen met zijn verdediging voor te zorgen dat met een 1-0 voorsprong de rust gehaald werd. Na rust ging het gelijk mis. De eerste corner van Merefeldia werd vakkundig binnen gekopt door Ivo de Bruin. Merefeldia ging op zoek naar meer, maar stuitte opnieuw geregeld op de verdediging van sv Budel. Aan de andere kant kreeg ook sv Budel enkele kansen, maar tot grote moeilijkheden voor Merefeldia-doelman Roy Loonen had het niet geleid. Het gelijkspel was van allebei de kanten niets op af te dingen. De zes gele kaarten die scheidsrechter Kerstges trok, waren wel erg overdreven voor deze sportieve voetbalmiddag.

De voorsprong van Mierlo-Hout is opgelopen tot 16 punten en in het onderlinge duel met sv Budel kan de ploeg uit Helmond de definitieve klap op het kampioenschap geven. Winst in Budel is dan noodzakelijk en ook Ysselsteyn zal deze week ergens punten moeten laten liggen. sv Budel staat nog altijd op een tweede plaats omdat ook de andere teams in de subtop van de 3e klasse C punten blijven verspelen. Zondag speelt sv Budel dus tegen Mierlo Hout. De thuiswedstrijd start om 14.30 uur.

Opstelling sv Budel: Dennis van Gils, Jeroen Bogers (55' Koen Bogers), Bas van Dooren, Roy Claassen, Stijn Beerten, Jelle Martens, Stan van Leeuwen, Rik Bogers, Jasper Beerten, Steef Vasen en Dennis Verstraeten (86' Luc Beerten). Op de bank en niet ingevallen: Daan Kooken en Rik Noten (reservekeeper).