sv Budel incasseert zure nederlaag

Mannen, 1, 3e klasse C

1 april 2018 14:30

Opstelling

sv Budel heeft op Eerste Paasdag een pijnlijke nederlaag geleden tegen MULO. De Helmondse ploeg was duidelijk naar Budel gekomen met de intentie om de 0-0 zo lang mogelijk op het scorebord te houden. Voor rust had sv Budel verschillende kansen, maar bleef het gelijk. Na rust wist sv Budel te weinig te creëren om zelf aanspraak te maken op de overwinning en leek het dus bij 0-0 te blijven, totdat MULO een kwartier voor tijd ineens de 0-1 wist te scoren en met de overwinning ging lopen.

Met dezelfde opstelling als vorige week in Venlo verscheen trainer William Hoeymans in de thuiswedstrijd tegen MULO aan de aftrap. De pijnlijke 5-0 nederlaag in Helmond eerder dit seizoen moest de juiste motivatie zijn om voor de zesde zege op rij te gaan. Daarnaast had concurrent MVC'19 afgelopen donderdag al gelijk gespeeld en zou Oranje Zwart op bezoek gaan bij koploper Mierlo-Hout. Een overwinning zou sv Budel een royale voorsprong opleveren op de subtop.

Voor rust had sv Budel verschillende kansen om de wedstrijd open te breken. Thomas Beerten kreeg de grootste kans na ongeveer 20 minuten voetballen. De doelman van MULO was al verslagen, maar het schot van Thomas Beerten werd nog net op tijd geblokt door een verdediger van de Helmonders. De rebound van Jelle Martens werd eveneens afgeblokt. Na rust waren de ploegen meer aan elkaar gewaagd, zonder dat MULO erg veel balbezit had. sv Budel was te onzorgvuldig in de passing, nam vaak de verkeerde beslissing in de eindpass en wist dus weinig kansen bij elkaar te spelen ondanks het overwicht. Toch nam de druk op het doel van MULO toe, maar juist op dat moment kwamen de gasten alsnog op voorsprong. De ingevallen Revelino Kawarmala wist op de counter dwars door de verdediging van sv Budel te snijden en Dennis van Gils te passeren. sv Budel probeerde het daarna nog recht te zetten, maar opnieuw zonder grote kansen. Aan de andere kant kwam het open te liggen en had sv Budel het aan Dennis van Gils te danken dat de eindstand na 90 minuten niet hoger was opgelopen dan 0-1.

Een pijnlijke en zure nederlaag, zeker gezien het feit dat de concurrentie eveneens weinig punten wist te verzamelen deze speelronde. Mierlo-Hout mag de banden van de kampioenskar stilaan gaan opblazen nu de voorsprong op Budel gegroeid is naar 11 punten. sv Budel staat nog altijd op een tweede plaats, maar moet deze week twee wedstrijden spelen. Allereerst de uitwedstrijd tegen IVO in Velden op donderdagavond (18.30 uur) en vervolgens gaat sv Budel zondag op bezoek bij hekkensluiter FCV-Venlo (14.30 uur).

Opstelling sv Budel: Dennis van Gils, Jeroen Bogers, Bas van Dooren, Roy Claassen, Mikel de Windt (82' Ruud Ras), Jelle Martens (82' Thijs van Geldorp), Stan van Leeuwen, Rik Bogers, Jasper Beerten, Steef Vasen en Thomas Beerten (46' Dennis Verstraeten). Op de bank en niet ingevallen: Don Driessen (reservekeeper).