sv Budel boekt eenvoudige derbywinst tegen Maarheeze

Mannen, 1, 3e klasse C

5 mei 2018 19:00

Opstelling

sv Budel heeft zaterdagavond een eenvoudige 4-1 zege geboekt in de derby tegen Maarheeze. Op een vol sportpark zagen de ruim 800 toeschouwers dat sv Budel al snel op voorsprong kwam en met een 2-0 voorsprong ging rusten door treffers van Jelle Martens en Jasper Beerten. Maarheeze kon pas na rust wat terug kon doen via een ingedraaide corner van Remy Verhoeven. Het slotakkoord was opnieuw voor sv Budel dat eigenlijk geen moment echt in de problemen kwam en via invallers Luc Nouwen en Thomas Beerten de eindstand bepaalde op 4-1.

sv Budel had de afgelopen weken goede wedstrijden gespeeld en leek klaar voor de derby. De selectie wordt steeds completer nu veel geblesseerde spelers terugkeren. Luc Nouwen, Thomas Beerten en Rens Vrijsen waren toegevoegd aan de wedstrijdselectie als reserves, terwijl de basiself van trainer William Hoeymans opnieuw ongewijzigd was. Aan de kant van Maarheeze waren de problemen groter. De formatie van trainer Thijs Moonen kampt met veel blessures en moest deze wedstrijd noodgedwongen wijzigingen doorvoeren in verband met privéomstandigheden van een tweetal spelers. De bank was gevuld met spelers van de JO19-1 die al een wedstrijd in de benen hadden.

Vanaf het eerste fluitsignaal van scheidsrechter was sv Budel heer en meester op het veld. Na een aantal speldenprikken van Budelse zijde kwam de ploeg na 7 minuten al op voorsprong. Een perfecte voorzet van Jasper Beerten werd bij de tweede paal binnengekopt door een compleet vrijgelaten Jelle Martens. sv Budel was vastberaden om een tweede treffer te maken en wist dat na een klein half uur te doen via een vrije trap van Stan van Leeuwen. De bal werd onderweg aangeraakt door Jasper Beerten, waardoor de bal verkeerd werd ingeschat door Maarheeze-goalie Tom Geurts. Daarna leek sv Budel onbedoeld wat gas terug te nemen. Maarheeze kwam in de eerste helft tot een schot op doel via Robin van Vuurden, maar deze poging ging naast.

In de tweede helft begonnen leek sv Budel het wel te geloven en bij Maarheeze ontbrak het geloof dat ze van deze wedstrijd nog iets konden maken. Het publiek werd in deze periode vooral verwend door de heerlijke temperaturen die het aangenaam maakte om deze wedstrijd te bekijken. Uit het niets kwam Maarheeze terug in de wedstrijd toen na 77 minuten een corner van Remy Verhoeven ineens in het doel van Dennis van Gils verdween. Dat leek voor sv Budel het juiste middel om nog eenmaal aan te zetten. Via de ingevallen Luc Nouwen werd de stand enkele minuten later alweer 3-1 en Thomas Beerten wist vlak voor het eindsignaal van een goed fluitende scheidsrechter Bos de eindstand op 4-1 te bepalen.

sv Budel kwam deze wedstrijd geen moment in de problemen en het feest werd na de wedstrijd nog even gevierd in de kantine. De tweede plaats moet in de resterende vier wedstrijden het doel van sv Budel zijn, maar in de aankomende wedstrijd op Hemelvaartsdag kan thuis tegen Ysselsteyn de periode gepakt worden. sv Budel heeft aan een punt genoeg om deze periode te pakken, maar zal met de steun van het thuispubliek voor de volle drie punten willen gaan. De wedstrijd zal om 14.30 uur starten.

Opstelling sv Budel: Dennis van Gils, Jeroen Bogers, Bas van Dooren, Roy Claassen, Stijn Beerten (84' Rens Vrijsen), Jelle Martens, Rik Bogers, Jasper Beerten (66' Luc Nouwen), Steef Vasen, Stan van Leeuwen en Dennis Verstraeten (72' Thomas Beerten). Op de bank en niet ingevallen: Mikel de Windt en Jari Kremers (reservekeeper).