sv Budel eenvoudig voorbij Helmondia

Mannen, 1, 3e klasse C

11 maart 2018 14:30

Opstelling sv Budel 1

sv Budel heeft afgelopen zondag voor de vierde wedstrijd op rij gewonnen. Tegenstander Helmondia werd in een uitstekende tweede helft eenvoudig verslagen. Na een half uur kwam sv Budel op voorsprong door een prachtige vrije trap van Stan van Leeuwen, daarna wist sv Budel in tien minuten tijd de score op te voeren naar 0-4 via Jelle Martens, Dennis Verstraeten en Rik Bogers.

De derde wedstrijd van dit kalenderjaar werd gespeeld in de schaduw van Stadion de Braak in Helmond. Voor zowel Rik Bogers, Jelle Martens als Jasper Beerten was dit bekend terrein, omdat ze in het verleden bij Helmond Sport in de jeugd actief waren. Trainer William Hoeymans hoefde niets te veranderen aan zijn opstelling. De langdurig geblesseerden waren ook vandaag afwezig, maar nieuwe blessures waren er in de afgelopen weken niet bijgekomen.

In de eerste helft gebeurde er niet veel in Helmond. De twee teams leken gewaagd aan elkaar, maar sv Budel had de wind in deze helft tegen. Er waren kleine kansen over en weer, maar gescoord werd er niet. Na rust was het spelbeeld compleet anders. sv Budel nam het initiatief over en speelde vol bravoure richting het Helmondse doel. Na 61 minuten wist sv Budel dan toch echt op voorsprong te komen. Een prachtige vrije trap van Stan van Leeuwen zorgde voor de voorsprong: 0-1. Tien minuten later wist sv Budel de 0-2 te scoren. Thomas Beerten gaf de voorzet en Jelle Martens wist door de achterhoede van Helmondia te komen en doel te treffen. Vanaf dat moment ging het nel. De ingevallen Dennis Verstraeten wist drie minuten na zijn invalbeurt met een mooie solo en een even fraaie trap de 0-3 te scoren en op aangeven van de ingevallen Verstraeten wist ook Rik Bogers tien minuten voor tijd een doelpunt mee te pakken.

Opnieuw wist sv Budel te winnen in deze laatste wedstrijd van de 2e periode. Met nog drie inhaalwedstrijden te spelen heeft sv Budel drie verliespunten voorsprong op MVC'19 en Ysselsteyn. Mierlo Hout doet in deze periode niet meer mee, omdat het team ook de 1e periode wist op te eisen. Aanstaande zaterdag start de 3e periode met een thuiswedstrijd tegen VV Maarheeze. Een belangrijke wedstrijd met het oog op de ranglijst, waar sv Budel ook nog altijd tweede staat. De derby start aanstaande zaterdagavond om 19.00 uur.

Opstelling sv Budel: Dennis van Gils, Jeroen Bogers, Bas van Dooren, Roy Claassen, Stijn Beerten, Jelle Martens (85' Thijs van Geldorp), Stan van Leeuwen, Rik Bogers (85' Mikel de Windt) Dennis Verstraeten), Jasper Beerten, Steef Vasen en Thomas Beerten (75' Dennis Verstraeten). Op de bank en niet ingevallen: Rein Vos (reservekeeper)