sv Budel wint de 2e periodetitel

Mannen, 1, 3e klasse C

10 mei 2018 14:30

Opstelling

sv Budel heeft op Hemelvaartsdag de 2e periodetitel in de 3e klasse C gewonnen en mag vanaf zondag 03 juni mee gaan spelen voor promotie naar de 2e klasse. sv Budel had één punt nodig tegen Ysselsteyn, maar won uiteindelijk met 2-1 door een treffer van Thomas Beerten en een eigen doelpunt. Door deze zege heeft de ploeg van William Hoeymans ook de 2e plaats stevig in handen en is er nog slechts één punt nodig om zich hiervan te verzekeren.

Na de derbywinst tegen Maarheeze was er opnieuw geen aanleiding om aan de basiself te sleutelen, maar het uitvallen van Jasper Beerten in de warming-up bracht toch één wijziging in het elftal. Thomas Beerten begon in de basiself.

sv Budel was vastberaden om de periodetitel te winnen en liet dit ook zien op het veld tijdens het eerste half uur. Ysselsteyn kwam niet in de buurt van de goal van doelman Dennis van Gils. Toch viel de eerste treffer pas na 20 minuten. Een prachtige bal van Dennis Verstraeten werd door Thomas goed aangenomen en vakkundig binnen geschoten: 1-0. Niet veel later kwam sv Budel op een komische manier op een 2-0 voorsprong. Een voorzet werd door de doelman van Ysselsteyn simpel uit de lucht geplukt, maar hij liet de bal stuiteren en op dat moment schoot een verdediger de bal in eigen doel. Daarna viel het spel van sv Budel behoorlijk terug en kwam Ysselsteyn in de wedstrijd. Na de rust was Ysselsteyn zelfs de bovenliggende partij en verdiende de Noord-Limburgers zelfs een treffer. Doordat deze treffer pas in de blessuretijd viel, kwam de overwinning van sv Budel geen moment in gevaar en kon het feest losbarsten.

Met nog drie wedstrijden te gaan is de 2e plaats bijna binnen en de periodetitel zit ook al stevig in de zak. sv Budel mag op 03 juni 2018 starten aan deze nacompetitie en hopelijk komen ze ook op 10 en 17 juni in actie. Het wedstrijdschema van deze nacompetitie wordt na de laatste wedstrijd van het seizoen definitief. Aanstaande zondag speelt sv Budel een uitwedstrijd tegen Oranje Zwart Helmond. Deze begint zoals gebruikelijk om 14.30 uur.

Opstelling sv Budel: Dennis van Gils, Jeroen Bogers, Bas van Dooren, Roy Claassen (46' Luc Nouwen), Stijn Beerten, Jelle Martens, Rik Bogers, Thomas Beerten (83' Rens Vrijsen), Steef Vasen, Stan van Leeuwen en Dennis Verstraeten (76' Koen Bogers). Op de bank en niet ingevallen: Jasper Beerten, Mikel de Windt en Rik Noten (reservekeeper).