Kopbal Roy Claassen helpt sv Budel in slotminuut

Mannen, 1, 3e klasse C

28 januari 2018 14:30

Opstelling sv Budel 1

sv Budel heeft op een barslecht veld in Nederweert in de slotminuut de overwinning gestolen op bezoek bij Merefeldia. Goed voetbal was gedurende de hele middag onmogelijk op het spekgladde veld en de winnende treffer viel niet geheel onverwachts uit een standaardsituatie. Een rake kopbal van Roy Claassen uit een hoekschop van Stan van Leeuwen was in de 94e minuut voldoende om met de overwinning van het veld te stappen.

Trainer William Hoeymans kon vandaag nog altijd niet beschikken over een flink aantal selectiespelers. Rik Bogers verblijft nog altijd in het buitenland, terwijl ook Joey van Cranenbroek, Mikel de Windt, Michiel van der Steen, Luc Nouwen en Koen Bogers moesten toekijken. Denis Verstraeten begon deze middag in de basis. Op de bank zat Don Driessen, die teruggekeerd is van een blessure, samen met twee spelers van JO19-1 en twee spelers die normaal in het tweede team uitkomen.

sv Budel begon overtuigend op het veld van Merefeldia, maar al snel werd duidelijk dat het veld een goede pot voetbal niet zou toelaten. Zowel sv Budel als Merefeldia hadden hier last van. Enkele kansen werden door sv Budel gemist, maar er was slechts één grote kans te noteren. Na het eerste half uur kwam Merefeldia wat beter in het spel, zonder daarbij echt gevaarlijk te worden. De ruststand was dan ook 0-0.

In het tweede bedrijf was Merefeldia in ieder geval wat feller, maar nog altijd zonder echte kansen te creëren. De supporters werden in ieder geval getrakteerd op een spannende wedstrijd, maar goed voetbal werd met de minuut minder mogelijk. Toen de meeste supporters zich bij een 0-0 eindstand hadden neergelegd, sloeg sv Budel alsnog toe. sv Budel kreeg in de vierde minuut van de blessuretijd nog een hoekschop. Stan van Leeuwen ging achter de bal staan en deze werd binnen gekopt door Roy Claassen, waardoor sv Budel toch nog drie punten kon bijschrijven en Merefeldia met lege handen achterbleef.

Ietwat gelukkig, maar ook die punten zijn belangrijk. sv Budel staat nu met 22 punten uit 12 wedstrijden op een derde plaats en speelt aanstaande zondag thuis tegen Ysselsteyn. De tegenstander van zondag heeft minder verliespunten, maar ook een westrijd minder gespeeld en staat daarom op een 4e plaats. Supporters zijn van harte welkom vanaf 14.30 uur op ons sportpark.

Opstelling sv Budel: Dennis van Gils, Jeroen Bogers, Bas van Dooren, Roy Claassen, Rens Vrijsen, Jelle Martens (55' Stijn Beerten), Steef Vasen, Stan van Leeuwen, Jasper Beerten, Dennis Verstraeten (70' Thijs van Geldorp) en Thomas Beerten. Op de bank en niet ingevallen: Don Driessen, Ruud Ras en Wesley Schenkels.