Steef Vasen helpt sv Budel voorbij Baarlo

Mannen, 1, 3e klasse C

18 februari 2018 14:30

Opstelling

sv Budel heeft aan de topper tegen Baarlo drie punten overgehouden. Het Budelse vaandelteam won voor de derde maal op rij en stijgt naar de tweede plaats. sv Budel kwam vlak na rust nog wel op achterstand, maar kwam via Steef Vasen al vrij snel op gelijke hoogte. Na een goed uur spelen kwam sv Budel via opnieuw Steef Vasen op voorsprong. sv Budel deelt na deze overwinning de koppositie in de tweede periode met MVC'19. De achterstand op Mierlo Hout bedraagt acht punten.

Topscorer Luc Nouwen en linksback Rens Vrijsen mochten toegevoegd worden aan de lijst met geblesseerde selectiespelers en daarmee wordt de spoeling achterin voor trainer William Hoeymans redelijk dun. Gelukkig kan de Budelse trainer op het middenveld weer beschikken over Rik Bogers die zijn buitenlandse stage heeft afgerond en weer terug is op Nederlandse bodem. Met Stijn, Jasper en Thomas Beerten stonden er deze middag drie broers in de basiself van sv Budel.

sv Budel had al vroeg in de wedstrijd op voorsprong kunnen komen, maar de doelman van Baarlo was scherp vanaf het begin. Het eerste half uur gebeurde er verder vrij weinig op een zonovergoten sportpark. In het laatste kwartier was er voor allebei de doelen veel te beleven. Zowel Dennis van Gils als zijn Baarlo-collega Jeffrey Schouenberg wisten goed werk af te leveren. Baarlo dacht zelfs even op voorsprong te komen, maar het doelpunt werd vanwege buitenspel afgekeurd.

Meteen na rust kwam Baarlo dan alsnog op voorsprong. Uitblinker Schouenberg wist met een lange bal de defensie van sv Budel te verrassen en de bal werd over Dennis van Gils in de goal gelepeld: 0-1. sv Budel herpakte zich echter snel. Een lange bal van Bas van Dooren werd door Steef Vasen keurig afgerond: 1-1. Rik Bogers werd na een uur spelen vervangen door Dennis Verstraeten en met een van zijn eerste balcontacten wist hij de doelman tot een redding te dwingen, maar de rebound was voor Steef Vasen een simpele treffer. Na deze voorsprong probeerde Baarlo met man en macht een punt aan deze wedstrijd over te houden, maar zonder succes.

Na deze overwinning staat sv Budel op een tweede plaats met 25 punten uit 13 wedstrijden. Koploper Mierlo Hout wist niet te winnen, maar staat nog altijd acht punten voor op de rest van de 3e klasse C. Aankomende zondag speelt sv Budel bij IVO in Velden opnieuw een leuke wedstrijd. De wedstrijd start om 14.30 uur.

Opstelling sv Budel: Dennis van Gils, Jeroen Bogers, Bas van Dooren, Roy Claassen, Stijn Beerten, Jelle Martens (84' Thijs van Geldorp), Stan van Leeuwen (78' Mikel de Windt), Rik Bogers (61' Dennis Verstraeten), Jasper Beerten, Steef Vasen en Thomas Beerten. Op de bank en niet ingevallen: Don Driessen (reservekeeper)

Wedstrijdfoto met dank aan Baarlo.