sv Budel verliest ook van FCV-Venlo

FCV-Venlo 1 (zon)

Mannen, 1, 3e klasse C

1 oktober 2017 14:30

sv Budel staat na twee competitiewedstrijden nog altijd met lege handen. Net als vorige week in Ysselsteyn kwam het elftal van William Hoeymans ook in de eerste thuiswedstrijd van het seizoen op voorsprong, maar kon deze niet vasthouden en in de rust was het al 1-2. In de tweede helft kreeg sv Budel geen verandering meer in deze score, waardoor het nog altijd wachten is op de eerste punten van het seizoen.

Het nieuwe seizoen voor sv Budel begint met een vernieuwd middenveld. Trainer William Hoeymans is hiertoe gedwongen doordat Rik Bogers in het buitenland verblijft in verband met zijn studie en Koen Vos de overstap gemaakt heeft naar de Verenigde Staten. Jelle Martens en Luc Nouwen zijn twee spelers die vanuit JO19-1 de overstap gemaakt hebben naar het eerste elftal en allebei een basisplaats hebben. Hierdoor speelt Steef Vasen weer op het middenveld.

sv Budel begon goed aan de wedstrijd en wist dit enthousiasme al snel om te zetten in een treffer. Een goede voorzet van Stan van Leeuwen werd door Luc Nouwen als een echte spits afgerond: 1-0. De supporters die sv Budel voor het eerst in een thuiswedstrijd in de nieuwe wedstrijdtenues zagen schitteren, hadden de hoop dat het een eenvoudige middag zou worden. Niets was minder waar, want een kwartier later stond het alweer gelijk. Met wat fortuin wist FCV-Venlo op gelijke hoogte te komen. Rens Vrijsen kreeg de bal bij een sliding ongelukkig op zijn arm, maar de bal stuiterde alsnog het doel in achter Don Driessen: 1-1. Na een goed half uur spelen kwam FCV-Venlo zelfs op voorsprong, een tegentreffer die later de winnende bleek te zijn.

In de tweede helft probeerde sv Budel het nog wel. Erik Hovens werd ingebracht voor wat extra energie in de voorste linie en in de slotfase werd verdediger Mikel de Windt gewisseld voor Thomas Beerten om nog meer druk naar voren te geven. Het mocht uiteindelijk niet baten en de tweede nipte nederlaag van het seizoen is een feit.

Helaas blijft sv Budel na twee wedstrijden op nul punten staan, maar de nipte nederlagen willen nog niets zeggen. Volgende week speelt sv Budel de uitwedstrijd bij MVC’19 in Maasbree. Ook dit team is nog altijd puntloos na nipte nederlagen tegen Mierlo Hout en Baarlo. Om 14.30 uur wordt er afgetrapt en met de steun van de supporters zal sv Budel proberen om in Maasbree de eerste overwinning van het seizoen te pakken.

Opstelling sv Budel: Don Driessen, Mikel de Windt (86’ Thomas Beerten), Bas van Dooren, Jeroen Bogers (76’ Daan Kooken), Jelle Martens, Stan van Leeuwen, Rens Vrijsen, Erik Hovens, Jasper Beerten (53’ Erik Hovens), Steef Vasen, Koen Bogers en Luc Nouwen. Op de bank en niet ingevallen: Rik Noten (keeper)