sv Budel O14 verliest de topper van Wittenhorst O14

8 april 2017 12:45

van Vlierden, M.

Opstelling

Deze wedstrijd had de absolute topper en kraker moeten worden, maar helaas voor Budel draaide het uit op een flop. Wittenhorst kwam terecht op voorsprong in de 20e minuut. Weliswaar werd er een overtreding begaan, maar de terechte voorsprong was er. In de 63e minuut besliste Wittenhorst de wedstrijd door de 0-2 te scoren, ook hier ging een overtreding aan vooraf maar dit werd wederom over het hoofd gezien. Uiteindelijk moest Budel het hoofd buigen en scoorde Wittenhorst in de 69e en in de zesde minuut van de blessuretijd de 0-3 en 0-4 waardoor de mannen uit Wittenhorst de kampioenen van dit jaar zijn.

Budel is voor het eerst in maanden weer met dertien man aanwezig bij een wedstrijd. Hierdoor beginnen Ruben van der Thiel en Mil Feijen op de reserve bank. Vince Marteau begint voor het eerst in tijden weer op rechtsvoor en de rest van de opstelling lijkt op de opstelling van de voorgaande weken. Budel  weet waar het om gaat en wil Wittenhorst opnieuw laten zien dat het voetballend de betere ploeg is nadat er in de heenwedstrijd tegen de verhouding in in blessuretijd met 2-3 werd verloren en in de beker heer en meester was tegen de kersverse kampioen.

Budel schrikt van de openingsfase van Wittenhorst want in de eerste minuut mag Joey van Gils al opgelucht adem halen als een schot van dichtbij hoog over gaat. Budel krabbelt op en gaat op zoek naar de voorsprong. De openingsfase is duidelijk voor de thuisploeg en Sem Janssen krijgt meerdere kansen. Een solo van Sem tikt hij net te ver vooruit om een goede schotkans te creëren. Vlak daarna wordt een schot van Sem schitterend uit de hoek gedoken door de oplettende keeper van Wittenhorst. In de 18e minuut is het Wittenhorst wat weer iets terug doet. Zomaar staat een speler vrij na een corner, maar de speler is niet alert genoeg om de kans van dichtbij binnen te schieten. In de tegen aanval schiet Sem vanaf de rand van het strafschop gebied op de paal en had Budel zomaar op voorsprong kunnen komen. Het zijn hectische minuten, want de hierop volgende counter is vlijmscherm en Joey kan met zijn voet schitterend een-op-een de bal naast het doel tikken. Bij de hieruit op volgende corner is er een discutabel moment. Joey wordt duidelijk voor zijn goal weggeduwd door de storende aanvaller. Daardoor is het doel leeg en tikt de aanvaller van Wittenhorst van dichtbij de bal in het netje. Heel sv Budel O14 protesteert, maar de scheidsrechter van dienst ziet deze duw over het hoofd en zo kijkt Budel tegen een achterstand aan in de 20e minuut. In de 22e minuut wordt een goal van Wittenhorst afgekeurd. Het is een exacte copy van de 0-1, maar de scheidsrechter heeft blijkbaar geleerd van zijn fout en keurt de goal wegens duwen terecht af. Budel is niet fel genoeg, maar Wittenhorst lijkt niet te profiteren van de slapheid die Budel heeft. Ook voetballend is Budel niet sterk en daarmee trekken ze helaas de lijn van de afgelopen weken door.

In de rust worden Sjors Vlassak en Vince Marteau vervangen door Ruben van der Thiel en Mil Feijen. Er gebeurd weinig, maar Wittenhorst heeft wel beduidend het betere en het fellere van het spel. In de 43e minuut trapt Sieme Vos een vrije trap over en dat is ongeveer het enige gevaar wat de thuisploeg nog kan geven. Ook Wittenhorst komt niet verder dan de Budelse verdedigers, maar de 0-2 hangt eerder in de lucht van de 1-1. In minuut 63e gaat de snelle spits gevaarlijk met gestrekt been het duel met Pieter Moortgat aan. Pieter houdt zijn been reglementair krom, maar verliest hierdoor het luchtduel. Het is een eitje voor de topschutter uit Horst om de 0-2 in de verre hoek te schieten en Budel kijkt tegen een achterstand aan. Opnieuw staat de beslissing van de scheidsrechter ter discussie, maar dit neemt niet weg dat de 0-2 verdiend is voor de bezoekers. Budel is mentaal geknakt en de hoop is vervlogen. In de 69e minuut krijgt de spits in het strafschop gebied de bal aangespeeld. Hij draait open en knalt van dichtbij de 0-3 binnen. Alsof het nog niet erg genoeg is voor de thuisploeg wordt er in de zesde minuut van de blessuretijd ook nog de 0-4 ingeschoten nadat Harm van Meijl voorbij wordt gerend en de rechtsbuiten vanaf de zijkant de bal binnen kan schieten.

Budel heeft niet gespeeld zoals het normaal speelt. Het is een trend die al vanaf begint maart al bezig is. Normaal gesproken kun je het dan op felheid goed maken, maar ook vandaag ontbrak het daaraan met een duidelijke uitzondering voor Bram van Riet en Bram Vanlier die de gevaarlijkste spelers van Wittenhorst met hun leven verdedigd hebben. De 0-4 is geflatteerd, maar het verlies is wel terecht. Zoals Budel vandaag speelde is Wittenhorst de terechte kampioen. Volgende week is de laatste competitiewedstrijd tegen HVCH. Budel wilt er alles aan doen om deze kater weg te spoelen en om het seizoen op een leuke manier af te sluiten.

Opstelling sv Budel: Joey van Gils, Bram van Riet, Pieter Moortgat, Bram Vanlier, Harm van Meijl, Nik Martens, Nick Sprengers, Sieme Vos, Sjors Vlassak (’35 Ruben van der Thiel), Sem Janssen en Vince Marteau (’35 Mil Feijen)