sv Budel O14 wint opnieuw en blijft in het spoor van de koploper

4 maart 2017 12:45

Stevens, G.H.A.

Opstelling

Door de eenvoudige 5-1 overwinning op Margriet O14-1 blijft sv Budel koploper Wittenhorst achtervolgen. Budel scoorde in de 15e minuut de 1-0. Sieme Vos zet topscoorder Sem Janssen vrij voor het doel waardoor hij de bal diagonaal binnen kan schieten. Niet lang hierna krijgt Vince Marteau de bal en stift hij de bal in de tegengestelde richting het doel in. Zo staat Budel als snel op een verdiende 2-0 voorsprong. Margriet doet iets terug in de 26e minuut, maar wederom Vince stelt vlak voor rust de orde op zaken door de 3-1 binnen te schieten. Na rust weet Sem met een schitterende pirouette hakbal de 4-1 binnen te schieten en het slotakkoord is voor Sjors Vlassak met de 5-1.

Doordat Margriet niet mee wilde werken aan het verzetten van deze inhaalronde in de vakantie, stond er een gewijzigd Budel op het veld. Hoofdtrainer Daan Kwaspen is afwezig en ook co-aanvoerder Nick Sprengers is momenteel niet in Budel. Jurgen van Gils en Eric Vanlier konden deze wedstrijd ook nog geen beroep doen op de van een operatie herstellende Mil Feijen. Finn Bogers van de O13-1 mocht na zijn eigen wedstrijd op de bank plaatsnemen. Uit won Budel afgetekend met 0-5 en speelde het fantastisch voetbal. Margriet is gewaarschuwd en wil graag iets rechtzetten tegen de Brabanders.

Op het hobbelige tweede veld van sv Budel werd tien minuten later afgetrapt, omdat de bezoekers te laat arriveerden voor deze inhaalwedstrijd. Budel heeft direct het betere van het spel en probeert te combineren. Echter door het slechte veld en het fysieke spel van Margriet oogt het niet altijd oogstelend. Toch krijgt Budel in de openingsfase diverse kansen. In de tweede minuut speelt Bram van Riet de bal door het midden op Sem Janssen. Sem dribbelt in het strafschop gebied in, schiet de bal op het doel, maar de keeper weet de bal te keren. Een minuut later is het Bram Vanriet die de bal verovert en onmiddellijk naar Vince Marteau speelt. Vince geeft de bal mee aan Ruben van der Thiel, maar Ruben ziet zijn schot net diagonaal over gaan. In de zevende minuut speelt Sieme Vos de bal op Sem, maar Sem schiet vrij voor de goal de bal hoog over. Kansen in de elfde en twaalfde minuut zijn er ook nog voor Sieme en Sjors Vlassak, maar beide spelers zien hun bal ook niet het doel in gaan. Na veel kansen weet Budel toch de ban te breken in de vijftiende minuut. Sieme geeft een steekpass op Sem naar de linkerkant. Sem twijfelt geen moment en schiet de bal laag in de verre hoek binnen. Budel is ontketend en gaat op zoek naar de tweede en dik verdiende goal. In de negentiende minuut geeft Nik Martens de bal op Vince. Vince ziet de keeper ver voor zijn goal staan en stift de bal diagonaal in het doel. Zo staat Budel op een verdiende 2-0 voorsprong na negentien minuten. Twee minuten later ziet Budel een prachtige combinatie met Bram Vanlier, Sem en Sieme de bal net naast de goal belanden. Margriet wijzigt de tactiek na de 2-0 en Budel is even zoekende naar de reorganisatie. De bewegelijke spits van Margriet profiteert hiervan en scoort in de 26e minuut de aansluitingstreffer. Budel laat zich niet van de wijs brengen en gaat weer op zoek naar het volgende doelpunt. Vlak voor rust krijgt Budel een vrije trap op 35 meter van het doel. Sieme brengt de bal hoog in en ziet de bal op de lat belanden. Vince is er als de kippen bij om van dichtbij de rebound binnen te tikken. Zo staat het met rust verdient 3-1 voor Budel.

Na de thee schakelt Margriet er fysiek nog een tandje bij. Zeven minuten na rust laat de keeper van Margriet een hoge bal los en krijgt Sem de bal plots voor zijn voeten. Echter fluit de verder prima fluitende arbiter voor een vrije trap tegen de thuisploeg. Budel krijgt nog een kans op de 4-1, maar het schot van Sem gaat hard over de linkerkruising. In minuut 45 maakt Finn Bogers van de O13-1 zijn debuut in de O14-1 en hij vervangt hierbij Sieme. Margriet raakt gefrustreerd Pieter Moortgat krijgt een gemene tackel te verwerken waarbij een gele kaart op z'n plek was geweest. Het mooiste doelpunt van de dag valt in de 59e minuut. Een pass verstuurd vanuit het middenveld belandt schitterend achter de verdedigers. Sem gaat alleen op de keeper af, gaat rechts om de keeper heen en met een pirouette en het daarbij horende hakje rondt Sem dit prachtig af. Het slotakkoord is voor Sjors in de 60e minuut. Ruben dribbelt het strafschopgebied vanaf de rechterzijkant binnen, houdt in en legt de bal op Sem. Sem schuift de bal door naar Sjors die met een hard schot de 5-1 in de verre hoek schiet. In de 66e minuut kan Sem de 6-1 binnenschieten, maar zijn bal belandt net langs de paal. Na 70 minuten voetbal fluit de arbiter van dienst af en is de 5-1 een zeer duidelijke weerspiegeling van de verhoudingen op het veld.

Budel heeft Margriet vanaf minuut een het gevoel gegeven dat er niks te halen valt. Margriet heeft een kans gekregen en wist deze direct te verzilveren. Complimenten aan het gehele team dat Margriet niet vaker in de buurt van Joey van Gils is gekomen. Het vizier van Budel stond vandaag niet altijd op scherp, anders had de score hoger uit kunnen vallen. Goed om te zien was dat Finn Bogers prima mee kon draaien op dit hoger niveau en hij zijn visitekaartje heeft afgegeven. Concurrent Wittenhorst heeft met 11-0 gewonnen van HVCH. Zo blijft Budel drie punten achter de Limburgers, maar Wittenhorst voelt gegarandeerd de hete adem van Budel. Volgende week staat er wederom een thuiswedstrijd op het programma. Om 12.45 start de wedstrijd tegen HVCH. HVCH wil nog iets goed maken na de afstraffing in Heesch. Deze wedstrijd werd met 1-9 gewonnen. Budel kan het thuispubliek weer goed gebruiken, om de jacht op Wittenhorst te vervolgen.

Opstelling sv Budel: Joey van Gils, Harm van Meijl, Pieter Moortgat, Bram van Riet, Bram Vanlier, Sieme Vos ('45 Finn Bogers), Vince Marteau, Nik Martens, Sem Janssen, Ruben van der Thiel en Sjors Vlassak