Ook SHH O14 aan de zegekar van sv Budel O14 gebonden

24 september 2016 12:45

Drieman, J.

Opstelling

sv Budel wint met 4-1 tegen SHH. Een score die veel hoger had kunnen en ook moeten uitvallen, maar al vroeg in de wedstrijd blijkt dat de keeper van SHH graag de titel ‘Man of the Match’ wilt hebben. Toch kon deze muur de bal van Sem Janssen in de 14e minuut niet keren. SHH komt na rust op gelijke hoogte door een rebound er van dichtbij in te schieten. Budel drukt door en krijg kans na kans, maar de bal gaat er niet in. Uiteindelijk is het Sem Janssen die de bevrijdende 2-1 op het scorebord zet. Vlak voor tijd scoort Mil Feijen van dichtbij de 3-1 en het slotakkoord is wederom voor Sem Janssen die er 4-1 van maakt.

Ruben van der Thiel is nog altijd geblesseerd, terwijl ook Vince Marteau zich geblesseerd moest afmelden. Gijs Bergmans begint op de plek van Vince en Pieter Moortgat begint op de reservebank. Bij een overwinning van Budel en een gunstig resultaat bij de wedstrijd Wittenhorst – Udi’19, kan sv Budel naar de eerste plek stijgen!

Budel begint sterk aan de wedstrijd en Sieme Vos en Sem Janssen krijgen diverse schietkansen, maar de Limburgse doelman laat zich niet verschalken. In de veertiende gooit de al weken goed spelende Harm van Meijl een diepe bal op Sem Janssen die van dichtbij de openingstreffer scoort. Budel krijgt nog meer kansen, maar al gauw blijkt dat Herten een muur in het doel heeft staan. Bijna iedere speler heeft een keer op goal geschoten, maar de bal gaat er niet in. Budel zet zoveel druk naar voren dat het spel slordig en onrustig wordt. Toch blijft de stand 1-0 en is het tijd voor de thee!

Na rust speelt Budel weer vanuit de positie en moet de bal het werk doen in het warme weer in plaats van de spelers zelf. In de 43e minuut krijgt SHH een vrije trap op ongeveer 20 meter na een overtreding van Sieme. De bal gaat richting de bovenhoek, maar Joey van Gils duikt de bal schitterend uit zijn doel. Helaas voor Budel heeft SHH een oplettende spits, die de bal in tweede instantie van dichtbij binnenschiet. Budel gaat meer druk naar voren uitoefenen en wederom weet de keeper ieder schot tegen te houden. Even werd gevreesd voor de oude voetbalwet: ‘’als je ze zelf niet maakt, doet de tegenstander het’’. Gelukkig voor Budel geeft Nik Martens een schitterende steekpass op Sem Janssen die met een goed schot de 2-1 binnen schiet. Budel is ontketend en SHH komt er niet meer aan te passen.  Maar, mede door de goede keeper, scoort Budel in de 67e minuut pas de 3-1. Sem geeft een steekpass op Mil Feijen die op de keeper af gaat. In plaats van het schieten, gaat Mil om de keeper heen en kan hij de bal rustig binnen tikken. In de blessure tijd gaat Nik Martens solo en legt hij vanaf de achterlijn de bal terug op Sem die zijn derde van de middag scoort. Kort daarna fluit de goed fluitende arbiter voor het eindsignaal.

Budel speelde niet goed en was slordig met de kansen, maar wint wel met 4-1. De verdediging stond goed en het middenveld en de aanvallers combineerde wederom goed met elkaar. Doordat op het ander veld niet gelijk werd gespeeld, stijgt Budel naar de tweede plek in de competitie. Komende week staat de uitwedstrijd tegen HVCH in Heesch op het programma. Kijkend naar de ranglijst staat HVCH in de kelder van de competitie, maar gebleken is dat dat niet altijd iets wil zeggen over de tegenstand die wordt geboden. De wedstrijd start om 12.15 te Heesch en we hopen weer op veel Budelse supporters!

Opstelling sv Budel: Joey van Gils, Bram Vanlier, Bram van Riet, Nick Sprengers, Harm van Meijl, Mil Feijen (’28 Pieter Moortgat), Sieme Vos, Nik Martens, Gijs Bergmans, Sjors Vlassak (’46 Mil Feijen) en Sem Janssen