sv Budel O14 wint lastige uitwedstrijd bij Sportclub Irene O14

Onder 14, JO14-1, Groep 1 26

5 september 2016 19:30

Opstelling sv Budel JO14-1JM

In het verre Tegelen heeft sv Budel O14 de eerste bekerwedstrijd met 1-3 gewonnen tegen Sportclub Irene O14. Irene kwam al vroeg in de wedstrijd op een 1-0 voorsprong, maar Sem Janssen wist al een minuut daarna de gelijkmaker te scoren. Na rust tekende Vince Marteau aan voor de voorsprong. Budel kreeg het overwicht in de wedstrijd en Sem Janssen scoorde in de 56e minuut de bevrijdende 1-3. Zo pakt Budel na de goede competitiestart ook de volle 3 punten in het bekertoernooi.

Gijs Bergmans haakte in de warming-up geblesseerd af, waardoor de verdediging en het middenveld exact hetzelfde begonnen als in de vorige wedstrijd tegen sv Venray. Voorin begonnen Vince Marteau en Sjors Vlassak voor Sieme Vos en Ruben van der Thiel. In de poule samen met Sportclub Irene, SHH en Venlosche Boys wilt Budel een goede start maken in het bekertoernooi.

Het eerste gevaar in de wedstrijd is een goed schot van Sem Janssen op de sterke keeper van Sportclub Irene. Deze keeper legde met zijn zeer verre uittrap iedere bal achter de Budelse verdediging in het begin. Zo ontstond ook de eerste goal voor de thuisploeg. Een diepe bal valt achter de verder degelijk spelende verdediging van Budel en zo scoort de snelle rechtsbuiten al vroeg de goal. Budel laat zich niet kennen en gaat direct opzoek naar de gelijkmaker. Middenvelder Mil Feijen krijgt de bal en geeft een steekpass op Sem Janssen. Door deze sublieme pass staat Sem een op een met de doelman en schiet hij een minuut na de voorsprong van Irene de gelijkmaker binnen. Irene blijkt een gevaarlijke en goede tegenstander en krijgt enkele kansen om op voorsprong te komen, maar benut deze niet onder andere doordat Pieter Moortgat een bal perfect van de lijn haalt. Ook Budel krijgt kansen, maar ook deze gingen er niet in. 1-1 Is de terechte ruststand.

Na rust start Budel als een speer, want het is Nick Sprengers die met goed combinatiespel de laatste pass richting Vince Marteau geeft die de bal hard achter de Limburgse doelman knalt. Irene gaat kort hierna een op een op Joey van Gils, maar een perfecte  duik van Joey weerhoudt de spits van het scoren. Budel neemt het overwicht en bijna kans Sjors Vlassak de 3-1 binnen schieten, maar de doelman pakt de bal knap. In de 56e minuut verdedigt Bram van Riet de bal perfect uit richting de ingevallen Ruben van der Thiel. Ruben houdt het overzicht en geeft de bal bij de eerste paal op Sem. Sem schiet de bal in eerste instantie op het aluminium, maar in tweede instantie kan hij de bal van dichtbij uit de rebound binnentikken. Irene is geklopt en gaat meer risico nemen. Budel weerstaat de druk mede door het uitstekende verdedigingswerk van de achterhoede en de onvermoeibare middenvelders. Ruben van der Thiel kan vlak voor tijd bijna de bal binnen koppen, maar hij ziet zijn bal op de paal belanden. Zo blijft het 1-3 en fluit de scheidsrechter voor het laatst op deze maandag avond.

Budel begon sterk en zette de goede lijn van de wedstrijd tegen sv Venray door. Irene bleek een lastige tegenstanders met snelle buitenspelers en een keeper met een goede uittrap. Deze twee zijn een goede combinatie waarmee Budel worstelde. De  Brabanders konden de storm weerstaan en zelf goed uitgespeelde goals maken. Wederom waren er leuke combinaties en het publiek is door beide partijen optimaal vermaakt. Zaterdag staat de lastige uitwedstrijd op het programma tegen Venlosche Boys O14. Uiteraard hopen we om 13.30 weer op veel Brabantse steun in Venlo!

Opstelling sv Budel O14: Joey van Gils, Bram Vanlier, Bram van Riet, Pieter Moortgat, Harm van Meijl (’42 Gijs Bergmans (’46 Harm van Meijl)), Nick Sprengers, Mil Feijen (’38 Sieme Vos), Nik Martens, Vince Marteau (’53 Sjors Vlassak), Sem Janssen en Sjors Vlassak (’38 Ruben van der Thiel)