Eerste wedstrijd van het seizoen 2016-2017

Yoeri Dejaeger (afstandschot)

Onder 13, JO13-1, Groep 1 07

1 september 2016 18:30

Donderdag 1 september de eerste wedstrijd van het seizoen gespeeld. Het was gelijk een bekerwedstrijd thuis tegen FC-Oda.
We begonnen voortvarend aan de wedstrijd ondanks Budelkermis en de magere traingsuurtjes i.v.m. de late vakantieperiode.
Het was Finn Adams die met een kopbal de 1-0 liet aantekenen na een goede corner van Yoeri. Er werd bij vlagen al goed gecombineerd. De 2-0 was van de voet van Yoeri die in het strafschopgebied kon uithalen. Oda kwam er ook een keer gevaarlijk uit maar ze waren niet nauwkeurig in de afwerking. De 3-0 was van de voet van Finn Bogers die vanaf 20 meter de doelman van Oda kansloos liet. Het leek wel of Budel nu dacht dat de buit binnen was want Oda kwam steeds beter in het spel en nog in de eerste helft werd de 3-1 binnengeschoten doordat er niet resoluut werd ingegrepen.  Ook de 3-2 viel nog voor rust door een afstandschot in de korte hoek.
Na rust eenzelfde spelbeeld, een agressiever Oda die opzoek waren naar de gelijkmaker. Deze viel dan ook vrij snel na niet goed uitverdedigen. Het werd zelfs 3-4 door weer een afstandschot van Oda. Na deze achterstand leken onze spelers zich te realiseren dat dit toch te veel van het goede was voor Oda en in de laatste 10 minuten van de wedstrijd gingen onze jongens uitdrukkelijk op zoek naar de gelijkmaker. Het was uiteindelijk Yoeri die met een prachtig afstandsschot de eindstand bepaalde op 4-4. Al met al een terechte uitslag al mogen we de volgende keer de ruime voorsprong niet zo makkelijk weggeven.
Op naar de eerste competitiewedstrijd in en tegen Bekkerveld uit Heerlen.