Opnieuw geen tegentreffer in winstpartij sv Budel

sv Budel 1

SVH'39 1 (zon)

sv Budel 1 - 4e klasse D

1 november 2015 14:30

Heijnen, H.L.W.

sv Budel heeft voor de vierde keer op rij een overwinning geboekt in de 4e klasse D. In de 69e minuut maakte Tim Bombeeck het enige doelpunt in een verder vrij matige wedstrijd tegen SVH'39. Toch kwam sv Budel niet in de problemen, mede doordat de achterhoede opnieuw de nul hield. Het laatste tegendoelpunt was alweer een maand geleden in de uitwedstrijd bij Stevensweert en daarna werd zowel tegen RKESV, Haelen als tegen SVH'39 geen tegentreffer geincasseerd.

Na een week rust mocht trainer Patrick Methorst een drietal spelers toevoegen aan de selectie die tegen Haelen nog geblesseerd waren. Jeroen Bogers startte in de basis, terwijl Michiel Henkelman en Dennis Verstraeten op de bank mochten plaatsnemen. Ook Rens Vrijsen mocht voor het eerst dit seizoen in de basis starten. Dit ging ten koste van Daan Kooken en de geblesseerde Michiel van der Steen. Tim Bombeeck, Leon van Exel en A1-doelman Luuk Coenegracht begonnen evenens op de bank.

De vrije week had sv Budel overduidelijk geen goed gedaan, want de wedstrijd tegen SVH'39 was geen goede wedstrijd, maar toch leek sv Budel na een kleine 20 minuten spelen op voorsprong te komen. Het doelpunt van Koen Bogers werd uiteindelijk afgekeurd omdat het vlagsignaal van de grensrechter van SVH'39 ten onrechte werd overgenomen. Achterin kwam sv Budel niet in de problemen, maar voorin werd er niet meer gescoord en dus bleef het 0-0.

Na rust werd Tim Bombeeck ingebracht om de voorhoede van nieuwe inspiratie te voorzien. Toch bleef de hekkensluiter op de been en na een uur spelen werd met Dennis Verstraeten de volgende verse aanvaller ingebracht. Uiteindelijk moesten de sv Budel-supporters tot de 70e minuut wachten voordat er gescoord werd. Dennis Verstraeten had een aandeel in het doelpunt, maar na een goede actie van Tim Bombeeck wist hij zijn eerste treffer van dit seizoen te maken. SVH'39 moest daarna meer risico's nemen, waardoor sv Budel ook wat meer ruimte kreeg. Ondanks verschillende kansen wist sv Budel de wedstrijd niet te beslissen, maar omdat SVH'39 geen echte vuist kon maken bleef het 1-0.

Voor de vierde wedstrijd op rij wist sv Budel te winnen en voor de derde keer op rij werd hierbij de nul gehouden. sv Budel heeft met zes treffers de minst gepasseerde verdediging van de 4e klasse D. Volgende week wacht voor sv Budel de belangrijke uitwedstrijd bij RKVB in Baexem. Bij een overwinning wordt er een flink gat geslagen tussen de top-3 en de subtop en start sv Budel goed aan de 2e periode. Via deze weg wil sv Budel het team van Sportclub Leeuwen feliciteren met de 1e periodetitel. De wedstrijd in Baexem start volgende week om 14.30 uur.

Opstelling sv Budel: Don Driessen, Roy Claassen, Koen Vos, Stan van Leeuwen, Steef Vasen (58' Dennis Verstraeten), Jasper Beerten, Koen Bogers, Jeroen Bogers, Rens Vrijsen, Bas van Dooren en Thomas Beerten (46' Tim Bombeeck).