sv Budel voorbij concurrent Haelen!

Haelen 1 (zon)

sv Budel 1 (zon)

sv Budel 1 - 4e klasse D

18 oktober 2015 14:30

Kleine, P.M.R. de

sv Budel heeft bij concurrent Haelen een belangrijke overwinning geboekt en blijft zo in het spoor van Sportclub Leeuwen en RKSVO. Voor rust kwam sv Budel tot scoren via Stan van Leeuwen en na rust wist Koen Bogers een hoekschop in een keer in het doel te draaien. Na de 0-2 had sv Budel nog verschillende kansen om de score op te voeren, maar de doelman van Haelen stond een beter resultaat in de weg.

In vergelijking met vorige week moest trainer Patrick Methorst nog altijd een aantal spelers missen. Jeroen Bogers, vorige week nog in de basis, werd aan de lijst van geblesseerden toegevoegd en ook Dennis Verstraeten viel vorige week geblesseerd uit en was in Haelen toeschouwer. Achterin is de groep aardig uitgedund en dus begon Daan Kooken in de basis. In vergelijking met vorige week koos Methorst voor Don Driessen in het doel en Thomas Beerten in de basis. Dennis van Gils speelde daarom bij het 2e en Erik Hovens startte op de bank.

De openingsfase van de wedstrijd in Haelen was voor sv Budel. Binnen vijf minuten was er al een grote kans, maar de bal werd helaas over het doel gewerkt. Toch kreeg ook Haelen enkele kansjes en wist Don Driessen met enkele goede reddingen zijn doel schoon te houden. In de 31e minuut kwam sv Budel toch verdiend op voorsprong. Thomas Beerten, vorige week al goed voor drie assists als invaller, deed het voorbereidende werk en het doelpunt kwam op naam van Stan van Leeuwen: 0-1. Na deze treffer was sv Budel duidelijk op zoek naar een tweede treffer, maar kon deze voor rust nog niet binnen schieten.

Na rust was sv Budel nog wat beter dan voor rust en wist dit overwicht in de 51e minuut te verzilveren. Een corner van Koen Bogers leek onderweg nog aangeraakt, maar na de wedstrijd bleek dat niemand de bal geraakt had. De keeper had hier ook niet op gerekend en via hem verdween de bal uiteindelijk in het doel: 0-2. Het doelpunt komt dus op naam van Koen Bogers die daarmee zijn 5e competitietreffer van het seizoen maakte. Na deze treffer bleef sv Budel kansen produceren, maar de doelman van Haelen herpakte zich goed van zijn foutje bij de tweede Budelse treffer en voorkwam dat sv Budel uitliep naar een ruimere overwinning. Achterin kwam sv Budel niet meer in gevaar en dus bleef het na 90 minuten spelen bij 0-2.

Met de derde overwinning op rij doet sv Budel goede zaken. Ook de bovenste twee ploegen van het klassement wonnen hun wedstrijd en dus blijft de stand bovenin ongewijzigd. Volgende week is sv Budel vrij, want in het bekertoernooi werd sv Budel in de 1e ronde uitgeschakeld. De volgende competitiewedstrijd is op zondag 01 november 2015 thuis tegen SVH'39 uit Herkenbosch. Voor de derde maal dit seizoen ontvangt sv Budel daarmee een hekkensluiter. We hopen op veel supporters.

Opstelling sv Budel: Don Driessen, Daan Kooken (46' Rens Vrijsen), Michiel van der Steen, Roy Claassen, Koen Vos, Stan van Leeuwen, Steef Vasen, Jasper Beerten, Koen Bogers (74' Tim Bombeeck), Bas van Dooren en Thomas Beerten (79' Luuk Nouwen).